Servicehandläggare Falun
Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Hofors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Falun,
Borlänge,
Ludvika,
Avesta,
Mora eller i
hela Sverige Servicehandläggare till servicekontoret i Falun
Var med och starta upp och utveckla framtidens servicekontor! Nu har du en unik möjlighet att arbeta i en helt ny yrkesroll och få vara med från början. Vi startar ett nytt servicekontor i Falun.
Vi inrättar helt nya servicekontor med samverkan mellan Försäkringskassan och Skatteverket. På sikt kan också andra statliga myndigheter komma att ingå i detta samarbete. Samverkan innebär att handläggarna arbetar som generalister över myndighetsgränserna. Verksamheten kommer att ha en tydlig inriktning mot att ge samhällsservice och information till allmänheten.
Verksamhetsidé
Genom samverkan kan myndigheterna förbättra servicen och informationen till medborgarna och företag på ett kostnadseffektivt sätt. Myndighetssamverkan i det personliga mötet ger förutsättningar för myndigheterna att svara på medborgarnas frågor med ett helhetsperspektiv för alla myndigheternas områden.
Ditt nya jobb
innebär att du svarar på frågor, ger rådgivning och hjälp till medborgare och företag med ett helhetsperspektiv på deras situation. Arbetet ställer mycket höga krav på dina personliga egenskaper och din förmåga att möta människor och lösa problem.
Din bakgrund
Vi söker dig som
kan ge kvalificerad service och hjälpa människor
vill arbeta i en mångkulturell miljö
har en öppen, lyssnande och förklarande attityd
har lätt att kommunicera med andra i tal och skrift
har personlig mognad och inlevelseförmåga
kan arbeta självständigt och fatta egna beslut
tar ansvar för din egen utveckling och har god samarbetsförmåga.
Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmåga.
Du ska ha
högskoleexamen (minst 120 poäng) inom samhällsvetenskap, beteendevetenskap, ekonomi, juridik eller väl dokumenterad förmåga att tillägna dig och använda teoretiska kunskaper i arbetet
minst två års arbetslivserfarenhet (inom de senaste fem åren) av personliga möten med människor med olika bakrund och skilda behov inom service och/eller kommunikation t ex erfarenhet från arbete vid Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Kronofogdemyndigheten, Skatteverket eller andra myndigheter, bank och försäkringsbolag m fl
kunskaper i ett eller flera språk utöver svenska och engelska
mycket god kunskap av informationssökning via IT.
Om du har frågor
Publiceringsdatum2008-03-08KontaktAnnika Hjalmarsson
Kontorschef
• 023-76 75 38
Carina Vilhelmsson
SACO
• 0532-62431
Vivianne Andersson
ST
• 026-63 16 80
Anställningstyp/arbetstiderTills vidare
Heltid/Deltid
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2008-03-20
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
Jobbnummer 157960
Observera att sista ansökningsdag har passerat.