Servicehandläggare, Eskilstuna
Skatteverket / Ekonomijobb / Eskilstuna
2013-07-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicehandläggare, Eskilstuna" (publicerad 2019-02-14) ⬅️
Visa alla ekonomijobb i Eskilstuna,
Kungsör,
Västerås,
Strängnäs,
Hallstahammar eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Eskilstuna,
Västerås,
Strängnäs,
Enköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten driver servicekontor i samverkan. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att erbjuda bättre samhällsservice och information till medborgare och företag. Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servÃcehandläggare att svara på medborgare och företagares frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.
Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare innebär att ge snabb och professionell service och information till privatpersoner och företag genom att svara på frågor.
Du ger service och information på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i en öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället.
I denna rekrytering söker vi vikarierande servicehandläggare till kontoret i Eskilstuna.
På servicekontoret i Eskilstuna är vi cirka 10 medarbetare. Kontoren tillhör skattekontoret Södertälje. Vid behov kommer du att arbeta på andra servicekontor i närområdet.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
- med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
- som är till nytta för medborgare och företag
- med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
- som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
- med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper, exempelvis genom en högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom samhällskunskap, ekonomi, juridik eller beteendevetenskap eller dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet
• har arbetat minst två år i ett serviceyrke där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon
• har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier
• har mycket god förmåga att tala och skriva på svenska och engelska
• bemöter andra väl och har god servicekänsla
• har mycket god kommunikativ förmåga
• har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
• är flexibel
• ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
• stödjer och samverkar.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att tidigare ha arbetat på ett servicekontor.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Du skall också uppfylla kriterierna i skatteverkets medarbetarpolicy.
Anställningen är ett vikariat.
Har du frågor om arbetsuppgifterna kan du ringa någon av sektionscheferna:
11-14/7 Niklas Åkerlund
15-26/7 Helena Finér
Från 29 juli Lena Bakkan
Om du har frågor om rekryteringsprocessen kan du ringa HR-konsult Kaj Klemark
Välkommen med din ansökan till oss!
Publiceringsdatum2013-07-11Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tidsbegränsad anställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKaj Klemark, HR-konsult 010-574 80 83
kaj.klemark@skatteverket.seHelena Finér, Sektionschef 010-572 42 75
helena.finer@skatteverket.seLena Bakkan, Sektionschef 010-576 45 26
lena.bakkan@skatteverket.seNiklas Åkerlund, Sektionschef 010-579 97 13
niklas.akerlund@skatteverket.seAckard Barsom, Saco 010-574 30 33
Magnus Söderkvist, ST 010-579 60 84
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1605197
Observera att sista ansökningsdag har passerat.