Servicehandläggare
Försäkringskassan / Receptionistjobb / Landskrona
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Landskrona,
Svalöv,
Kävlinge,
Helsingborg,
Bjuv eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Landskrona,
Helsingborg,
Lund,
Eslöv,
Malmö eller i
hela Sverige Servicehandläggare, Landskrona
Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare innebär att ge snabb och professionell service och information till privatpersoner och företag genom att svara på frågor.
Du ger service och information på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i en öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället.
På servicekontoret i Landskrona är vi xx medarbetare. Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i närområdet.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• som erbjuder god balans mellan arbete och fritid
Vi söker dig som
• har väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper, exempelvis genom en högskoleutbildning om minst 120 p/180 hp inom ekonomi, juridik eller beteendevetenskap eller dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet
• har arbetat minst två år i ett serviceyrke där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon
• har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier
• har mycket god förmåga att tala och skriva på svenska och engelska
• bemöter andra väl och har god servicekänsla
• har mycket god kommunikativ förmåga
• har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
• är flexibel
• ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
• stödjer och samverkar
Det är meriterande om du behärskar ytterligare något språk som t.ex. arabiska. När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. Det är en fördel att du innehar B-körkort då det förekommer resor mellan Servicekontoren.
Anställningen är en visstidsanställning under sex månader med tillträde 1 september eller 1 oktober.
Välkommen med din ansökan till oss!
Har du frågor om arbetsuppgifterna kan du kontakta Enhetschef Birgitta Nilsson, 010-118 08 77. Om du har frågor om rekryteringsprocessen kan du kontakta HR-specialist Klara Skoog, 010-119 57 41. Kontaktpersoner i fackliga frågor är för ST: Christel Lind, 010-114 01 67 Saco-s: Nadereh Veis Mohammadi, 010-118 79 08 och Seko: Johanna Grundström, 010-115 30 44.
Vi vill ha din ansökan med CV märkt med diarienummer 043877-2016 senast den 11 augusti 2016. Bifoga inga betygskopior eller liknande till din ansökan, utan ta i stället med dem till en eventuell intervju.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2016-07-21ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-08-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
10351 Stockholm
Kontorsadress10351 Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2962744
Observera att sista ansökningsdag har passerat.