Servicedeskmedarbetare (Natt)

Atea Sverige AB Malmö / Supportteknikerjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Atea Sverige AB Malmö i Malmö, Lund, Helsingborg, Halmstad eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2013-03-04

Dina arbetsuppgifter
Du har nu möjligheten att bli en del av Atea och vårt landslag i IT-infrastruktur. Vi har ett gemensamt syfte och mål - att göra komplicerade infrastrukturlösningar enkelt för våra kunder. Din roll kommer vara att, från en servicedesk, agera fokalpunkt till våra kunders användare eller IT-organisation. Arbetsuppgifterna sköts till största del via telefon, e-post och fjärrstyrning, vilket ställer höga krav på din kommunikativa och pedagogiska förmåga. Du är spindeln i nätet som alltid ger det lilla extra för att ge en bra service och du tar ett stort ansvar för att dina uppgifter och ärenden hanteras på bästa sätt. Du kommer arbeta i en dynamisk miljö med många parallella aktiviteter, där du och dina kolleger hjälps åt för att lyckas.

Primärt kommer du att arbeta med att avhjälpa fel i våra kunders IT-infrastruktur eller koordinera resurser för att hantera störningar i kundernas IT-miljö. Detta gäller även prioriterade ärende som är av stor vikt att vi hanterar effektivt och processriktigt då dessa störningar har stor påverkan hos våra kunder.

Arbetstider
Detta är en nattjänst där du arbetar 7 nätter för att därefter vara ledig i 7 nätter. Arbetet kommer att ske från vårt kontor i Malmö och du kommer att arbeta tillsammans med en kollega. Anställningen kommer att vara en tidsbegränsad anställning till 2014-02-28 och start är omgående.

Kvalifikationer
• Du hanterar svenska och engelska i tal och skrift
• Du har bra kunskap kring Windows operativsystem på klientnivå
• Du har grundläggande kunskap kring Windows operativ system på servernivå, DHCP, DNS och TCP/IP.

Dina personliga egenskaper
Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för oss. För att du ska lyckas bra i rollen som servicedeskmedarbetare så tror vi att du behöver vara:
• Serviceinriktad; Du ger alltid kunden den bästa servicen i alla lägen.
• Nyfiken; Du är nyfiken, vill lära dig och ta dig an nya utmaningar.
• Ansvarsfull; Du tar ett stort ansvarar för dina arbetsuppuppgifter.

Atea erbjuder
Du kommer att arbeta i en stimulerande företagskultur med många formella och informella aktiviteter och med goda utvecklingsmöjligheter. Vi tillhandahåller de verktyg och möjligheter som du behöver för att utveckla dig själv och vår verksamhet. Här råder högt i tak och verksamheten genomsyras av våra värderingar:
• Vi sätter laget framför jaget!
• Vi brinner för det vi gör!
• Vi tar personligt ansvar och sätter laget före jaget!

Så ansöker du
Du ansöker via vårt rekryteringssystem ( http://delta.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=111&ProjectId=133770& amp;DepartmentId=3375&MediaId=4)

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansök via Klicka på denna länk för att göra din ansökan
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
Atea Sverige AB Malmö

Adress
Atea Sverige AB Malmö
Dockplatsen 1
21119 Malmö

Kontorsadress
Dockplatsen 1
Malmö

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 046-16 33 00

Jobbnummer
1482840

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Atea Sverige AB Malmö

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Atea Sverige AB Malmö: