Servicedeskhandläggare till lönerelaterade tjänster
Statens Servicecenter / Butikssäljarjobb / Östersund
2016-07-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicedeskhandläggare till lönerelaterade tjänster" (publicerad 2016-10-17) ⬅️
Visa alla butikssäljarjobb i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Östersund,
Strömsund,
Sollefteå,
Kramfors,
Sundsvall eller i
hela Sverige Statens servicecenter utformar och erbjuder tjänster inom området administrativt stöd till myndigheter i syfte att uppnå sänkta kostnader med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten, med ca 400 anställda, startade den 1 juni 2012 och finns i Gävle (HK), Göteborg, Eskilstuna, Stockholm och Östersund. Vi erbjuder ekonomi- och löneadministrativa tjänster samt e-handelstjänster. Statens servicecenter ska verka för att 50 procent av staten mätt i antalet anställda är anslutna till myndighetens tjänster vid utgången av år 2017. Detta ställer krav på ständig tillväxt av nya kunder, ökad effektivitet och utveckling av nya tjänsteområden. Vill du anta utmaningen tillsammans med oss?
Anställningen är placerad inom avdelningen lönerelaterade tjänster och enheten Servicedesk.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som handläggare arbetar du i Servicedesk med att besvara frågor, dokumentera samt informera och besvara kunder om våra stödtjänster via telefon och e-post. Du ser till att frågorna får svar och återkoppling. På Servicedesk arbetar vi med ständiga förbättringar. I samråd med din närmaste chef ansvarar du också för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål.
Publiceringsdatum2016-07-25KvalifikationerVi söker dig som har:
• Gymnasieexamen eller motsvarande utbildning/kompetens
• Minst 2 års erfarenhet av service och servicedeskarbete eller motsvarande
Dessutom är det meriterande om du har:
• God ämneskunskap inom löneområdet
• Generell kunskap om lagar och avtal
Vidare ska du:
• Ha mycket god förmåga att ge hög service till våra kunder och samarbetspartners
• Ha samarbetsförmåga och ett systematiskt tillvägagångssätt
• Ha god kommunikativ förmåga
• Vara flexibel med förmåga att se helheten
Övrig informationAnställningen är 100 % och tillsvidare.
Anställningen är placerad i Östersund.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.
Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel. 010-456 00 57, Peter Wikander Saco-S tel. 08-665 29 34, Håkan Alenius SEKO tel. 026-656582
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-08-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLina Bardosen, Enhetschef 010-456 02 00
FöretagStatens Servicecenter
AdressStatens Servicecenter
FE15
83281 Östersund
KontorsadressFE15
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2964609
Observera att sista ansökningsdag har passerat.