Service Manager Operations Center & Servicedesk Till Bankgirot

Nexer Recruit AB / Datajobb / Stockholm
2025-03-05


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nexer Recruit AB i Stockholm, Solna, Södertälje, Sigtuna, Uppsala eller i hela Sverige

Forma framtidens betalningsinfrastruktur - där du behövs!
Bankgirot söker en Service Manager till området Operations Center och vår servicedesk i Stockholm. Bankgirot har en unik ställning på Sveriges betalmarknad som nu genomgår den största transformationen i modern tid. Vår IT-organisation är i en tillväxtfas för att utveckla framtidssäkrade lösningar som följer internationell standard och regelverk. Samtidigt ser vi till att det nuvarande betalsystemet fungerar säkert och stabilt - varje dag. Arbetet med att utveckla framtidens betalningsinfrastruktur är i full gång och vi behöver dig som vill vara en del av resan. Som Service Manager Operations Center & Servicedesk blir du en del av ett team som ansvarar för servicedesk, kontinuerlig övervakning, monitorering och vidareutveckling, med målet att skapa en driftsäker och effektiv infrastruktur. Tillsammans med dina kollegor är du en nyckelspelare i att bygga vår helt nya Greenfield-lösning - en modern plattform som formar framtidens betalflöden i Sverige.
Din rollSom Service Manager ansvarar du för att tjänsterna inom Operations Center och Servicedesk uppfyller verksamhetens krav och användarnas behov. Du fungerar som en central länk mellan Bankgirots kravställare, interna teknik- och applikationsteam, support och leverantörer, och säkerställer att tjänsterna utvecklas och levereras med hög kvalitet och stabilitet. Ditt arbete innebär en kombination av tekniskt och strategiskt ansvar, där du driver förbättringar och effektiviseringar inom tjänsteområdet.
Eftersom vi bygger upp ett helt nytt Operations Center och Servicedesk från grunden, kommer du att spela en nyckelroll i att definiera och implementera tjänster, processer och arbetsmetoder. Du säkerställer att tjänsterna fungerar enligt verksamhetens behov genom uppföljning, rapportering och kontinuerlig förbättring. Dina huvudsakliga ansvarsområden omfattar:
Huvudansvar för tjänsterna inom Operations Center och Servicedesk, inklusive uppföljning, intern rapportering och kontinuerlig förbättring.
Driva utveckling och leveransförbättringar i linje med organisationens strategi och mål.
Informera och samordna kommunikation kring tjänsternas status, förändringar och utvecklingsplaner.
Ta ansvar för tekniska beslut, val av plattformar, verktyg och arbetssätt.
Vi söker dig som har
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta inom Operations Center och Servicedesk och som har en god förståelse för IT-infrastruktur, applikationer och ITSM-verktyg. Kanske har du en tidigare bakgrund som operatör inom Servicedesk, Network Operations Center (NOC) eller incidenthantering, och är redo att ta steget in i roll där du får vara med och utveckla tjänsteområdet för att driva lösningar och förbättringar som formar framtidens betalinfrastruktur. Det är också meriterande om du har erfarenhet av arbete inom en reglerad verksamhet.
Din kunskap om ITIL-processer och IT-drift ger dig en stabil grund att stå på, och din starka kommunikations- och samarbetsförmåga gör att du kan bygga relationer och skapa förtroende både internt och externt. Vidare har du en problemlösande inställning, vilket hjälper dig att navigera i en komplex och föränderlig miljö.

Ett utvecklande arbete med bra förmånerSom vår nya kollega blir du en del av ett kompetent och positivt team där vi samarbetar och sätter högt värde på varandras kompetens och erfarenheter. Vi satsar mycket på hälsa och välmående och erbjuder generösa förmåner för dig som medarbetare.

Övrig informationTjänsten är en tillsvidareanställning baserad i Liljeholmen i Stockholm. Du behöver ha goda kunskaper i svenska och engelska. Innan anställning beslutas genomförs en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585).
Intresserad?I denna rekrytering samarbetar Bankgirot med Nexer Recruit. Har du frågor eller funderingar? Kontakta gärna rekryteringskonsult Johanna Värmfors: johanna.varmfors@nexergroup.com eller +46 730 821 230 alternativt Artan Bitiqi: artan.bitiqi@nexergroup.com eller +46 723 61 28 44. Läs om fler lediga tjänster från Bankgirot här. Vi ser fram emot din ansökan!
Om BankgirotBankgirot är ett svenskt clearinghus och teknikbolag med över 60 års erfarenhet av att leverera finansiell infrastruktur till banker. I samverkan med betalsektorn ser vi till att privatpersoner och företag enkelt kan göra överföringar och betalningar.
Bankgirot säkerställer att det nuvarande betalsystemet fungerar felfritt, samtidigt som vi utvecklar framtidssäkrade lösningar. Vi säkrar och utvecklar Sveriges betalningar.
Läs mer på www.bankgirot.se

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-08-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Nexer Recruit AB (org.nr 556975-4970), https://nexerrecruit.com/

Arbetsplats
Nexer Recruit

Kontakt
Johanna Värmfors
johanna.varmfors@nexergroup.com
0730821230

Jobbnummer
9202143

Prenumerera på jobb från Nexer Recruit AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nexer Recruit AB: