Service Desk Manager
Experis IT / Chefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis IT i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Huddinge,
Järfälla eller i
hela Sverige Experis IT erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom IT via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis IT finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
ManpowerGroup Solutions erbjuder lösningar där vi tar ett funktionsansvar för delar av kundens verksamhet genom outsourcing. Vi har stor erfarenhet av att effektivt driva och ansvara för Service - och Helpdesk-funktioner på företag. Vi använder våra framtagna processer och rutiner som är baserade på ITIL. Hela organisationen är certifierad från ledningsnivå till teamledare.
Vi tar ansvar för kompetens och servicenivåer, samt schemalägger efter behov - allt enligt de SLA/KPI:er som kunden har satt upp för sin verksamhet. Vi fungerar som en Single Point of Contact, och validerar och felsöker samt finner lösningen på varje ärende. Vi sitter i kundens lokaler om så önskas och använder kundens befintliga IT-infrastruktur.
Vad kan vi erbjuda dig?
Som chef och leveransansvarig kommer du arbeta med att leda en av våra största kunders Service Desk. Det är ett utmanande arbete med höga krav och goda utvecklingsmöjligheter. Det är ett varierat arbete där fokus ligger på resultat och utfall av avtalade servicegrader som fortsatt uppnås genom fokus på vår största tillgång, våra medarbetare. Du får vara med att påverka och utveckla vår Servicedesk-tjänst och vårt affärsområde. Detta är en tjänst för dig som trivs när du får använda både den analytiska sidan och den mjukare, personalfokuserande sidan. Du sitter hos vår kund i fräscha lokaler, nära till kommunikationer, i Solna.
Publiceringsdatum2012-08-24Dina arbetsuppgifterSom Manager för vår Servicedesk har du ansvar för leverans mot vår kund och vår kunds kund, en av Sveriges största företag. Du kommer leda ca 70 medarbetare, där agenter, 2:e line, coacher, teamleaders samt stabsfunktion ingår, i det dagliga arbetet och se till att alla servicegraderna uppnås och att dina medarbetare har rätt förutsättningar för att göra ett fortsatt bra arbete. Du kommer ansvara för att ta fram rapporter både internt och till kund, initiera, genomföra och dokumentera förbättringar vid behov samt hålla medarbetarsamtal.
Vem är du?
Du behöver ha analytisk förmåga, god vana av personalledning och coachning. Flerårig erfarenhet från en Servicedesk är ett krav. Du behöver vara bekväm i hantering av SLAer och rapporter samt kunna dra slutsatser om hur arbetet kan förbättras.
Du har sinne för siffror och tycker om att ha ordning och reda administrativt. Du har ett öppet sinne, är förändringsbenägen och van att lyssna och ta in andras åsikter. Du är tydlig i din kommunikation, både muntligt och skriftligt och du har en mjuk, prestigelös ledarstil. Du behöver tala och skriva svenska och engelska flytande.
Så ansöker duI denna rekrytering samarbetar ManpowerGroup Solutions med Experis IT. Vill du veta mer om tjänsten hör av dig till Johanna di Sivo, rekryteringskonsult, 08-508 954 34,
johanna.di.sivo@se.experis.com .
Du söker tjänsten genom att registrera ditt CV på
www.experis.se samt koppla mot tjänsten. Vänligen ansök så snart som möjligt då urval sker löpande.
Arbetstider och omfattningEnligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-10-06
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJohanna Di Sivo, +46 8 508 954 34
FöretagExperis IT
AdressExperis IT
BOX 1125
11181 Stockholm
Jobbnummer 1322852
Observera att sista ansökningsdag har passerat.