Seniora IT-samordnare Applikationsdrift

Försäkringskassan / Datajobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Sundsvall, Kramfors, Hudiksvall, Ljusdal, Sollefteå eller i hela Sverige

Referens: 021142-2013

Försäkringskassans vision är ett samhälle där alla känner trygghet om livet tar en ny vändning.

Försäkringskassan ansvarar för en stor del av de offentliga trygghetssystemen i Sverige som ger ekonomiskt skydd för familjer och barn, för personer med funktionsnedsättning samt vid sjukdom och arbetsskada. Vi är cirka 13 000 medarbetare på kontor i hela landet.

Vi behöver dig som vill arbeta utifrån vår vision och verksamhetsidé - alltid med engagemang för kundens situation och god kunskap om socialförsäkringen. Vi söker dig som har integritet, vill vara delaktig och alltid göra ditt bästa. Du är en god kollega som samarbetar med andra.

Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande arbete som spelar en viktig roll i människors liv.

Läs mer om vision och verksamhetsidé och om Försäkringskassan som arbetsgivare www.forsakringskassan.se/omfk och www.forsakringskassan.se/jobbahososs

Försäkringskassan IT arbetar med "hela kedjan" - från utveckling till produktion och förvaltning av IT-tjänster. Vi levererar IT-tjänster inom handläggning, administration och självbetjäning för Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och andra partners.

Verksamhetsområde IT-Produktion söker två Seniora IT-samordnare inom Applikationsdrift

Publiceringsdatum
2013-04-19

Dina arbetsuppgifter
Huvudsakliga ansvarsområden är att i enlighet med införda ITIL-processer planera, prioritera, styra, följa upp och rapportera status på ett antal IT-tjänster som vänder sig mot Försäkringskassans handläggare och samarbetspartner för att säkerställa att dessa IT-tjänster levereras enligt överenskomna SLA:er. Detta innebär bl a att du är ändringsplanerare för applikationsleveranser i "dina" IT-tjänster och representerar dem ur ett driftsperspektiv i ett antal interna möteskonstellationer tex Ändringsråd och Förvaltningsråd. I arbetsuppgifterna ingår också att delta i projektarbete genom att granska och kvalitetssäkra olika underlag inför projektuppstart, agera kravställare ur ett driftsperspektiv när projektet är initierat samt aktivt arbeta med leveransmottagning av projektens resultat inför driftsättning. Det ingår även att driva förbättringsarbete och kvalitetshöjande åtgärder kring de egna IT-tjänsterna samt att upprätthålla kontakter med externa leverantörer och samarbetspartners.

Kvalifikationskrav

Vi söker dig som:

• har akademisk examen (120 p/180 hp) eller motsvarande arbetslivserfarenhet

• har erfarenhet och förståelse av storskalig IT-drift samt erfarenheter av processorienterat arbetssätt enligt ITIL

• har erfarenhet av arbetsledande uppdrag med visst budgetansvar samt avtals- och leverantörskontakter

• har erfarenheter av utveckling-/test- och/eller applikationsdrift

• har fördjupade kunskaper om ramverket ITIL och dess processer, framför allt incident, problem, change, release och service level management

• har goda kunskaper i projektledningsmetodik och projektstyrmodeller

• har goda kunskaper om kontorsprogramvaror

Det är meriterande om du: 

• har övergripande kunskaper i Unix, WebLogic Server, Tuxedo, Websphere, DB2 och Axway Automator eller annat scheduleringsverktyg

• har kunskaper om verktyget ITSM7 och Försäkringskassans applikationer

• har erfarenhet av arbete med IT-tjänster i hela livscykelperspektivet

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som:

• kan styra, leda och samordna arbetsinsatser

• har god administrativ och dokumentativ förmåga

• är engagerad, har en stark känsla för kvalitet och service samt tycker om att arbeta proaktivt med ständiga förbättringar

• är en ansvarsfull och självgående person

• är strukturerad, drivande och stabil även under strak tidspress och i konfliktsituationer

• är flexibel och lyhörd och snabbt kan ställa om dig till nya situationer och lösningar och samtidigt som du lyssnar in omgivningen

• har en god samarbetsförmåga, lätt att arbeta i grupp och viljan att dela med dig av din kompetens och erfarenhet

• behärskar svenska i tal och skrift och har goda kunskaper i engelska 

Övrig information
Anställningarna är tillsvidare, heltid, med tillträde snarast. Placering i Sundsvall.

Mer information

Har du frågor är du välkommen att kontakta någon av oss rekryterande enhetschefer Catrin Holoch, tfn 010-114 77 36 eller Christina Nystrand tfn 010-112 83 34. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Sara Ragnarsson 010-116 92 75. Fackliga representanter är för SACO Kai Pirttilä, TCO ST-FK Mikael Söderström och Seko Ebrima Dibba. Dessa nås via vår växel 08-786 90 00

Så ansöker du
Vi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 021142-2013 senast den 5 maj 2013. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
Personalenheten

Jobbnummer
1528630

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: