Senior verksamhetsspecialist till statens servicecenter Gävle
Statens Servicecenter / Organisationsutvecklarjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Tierp eller i
hela Sverige Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.
Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.
Statens servicecenter hanterar idag löner för 110 000 anställda fördelat på 130 myndigheter och vi har fortsatt hög tillväxt.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som senior verksamhetsspecialist är du anställd inom löneproduktionen. Du bidrar med din sakkunskap inom löneområdet för att skapa en konkurrenskraftig lönetjänst för staten. Tillsammans med dina kollegor medverkar du i den förändringsprocess som ska bidra till effektivisering och kommer att pågå under många år framåt i statsförvaltningen inom området lön.
Som senior verksamhetsspecialist kommer du att ha en central roll för att säkerställa en kvalitativ och effektiv löneproduktion.
I din roll ansvarar du för uppföljning och analys av vår löneproduktion och leder utredningar som avser t.ex. avvikelser, arbetssätt, kvalitetshöjande åtgärder och förändrade förutsättningar. Detta kräver att du har erfarenhet av att arbeta i projektform och har ett konsultativt arbetssätt och professionellt bemötande.
Du kommer att ha en utåtriktad roll med många olika kontaktytor inom Statens servicecenter, med andra expertmyndigheter och med våra systemleverantörer.
I ditt arbete bidrar med din sakkunskap såväl externt som internt och har god förmåga att kunna växla mellan detaljer och helhetssyn för att tydliggöra och pedagogiskt förklara komplexa frågor.
I din roll ingår även att arbeta nära och stödja enhetschef i att planera och följa upp införandet av nytt lönesystem.
Du medverkar vid kravställning vid nyutveckling och versionsuppgraderingar inför tex nya lagkrav.
Du kommer även att agera stöd till våra enhetschefer vid implementering av förändringar inom löneområdet.
Publiceringsdatum2020-11-06KvalifikationerVi söker dig som har:
• universitets-/högskoleutbildning, gärna inom HR eller ekonomi, alternativ utbildning/erfarenhet som bedöms som likvärdig
• minst fem års erfarenhet från verksamhetsområdet lön
• erfarenhet av att leda utredningar i projektform
• erfarenhet från offentlig verksamhet med god kunskap om det regelverk och avtal inom det personal- och löneadministrativa området
• vana av att arbeta med tjänsteleveranser med nära kundrelationer
• varit delaktig i förändrings- eller utvecklingsarbete.
Vidare ska du följande förmågor:
• kunna utrycka dig väl muntligt och skriftligt på svenska
• vara flexibel och trivas med att arbeta i en dynamisk och föränderlig miljö.
• ha god förmåga att kunna prioritera dina arbetsuppgifter och skapa konkreta beslutsunderlag.
• ha god förmåga att arbeta i gränslandet mellan verksamhet och It
• drivas av att arbeta mot uppsatta mål och se resultat
• vara prestigelös, samarbetsinriktad och trivs med att arbeta i team
Dessutom är det meriterande om du har:
• systemerfarenhet från kommunala eller statliga lönesystem
• erfarenhet/kunskap om regelverk och avtal inom det statliga området
• varit ansvarig för genomförande av förändrings- eller utvecklingsarbete.
Övrig informationAnställningen är placerad i Gävle eller enligt överenskommelse.
Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste därför vara svensk medborgare.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, tillträde snarast efter överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Välkommen med din ansökan tillsammans med CV och personligt brev senast den 29 november 2020.
Intervjuer planeras till vecka 50-51
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-11-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStatens Servicecenter
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Statens Servicecenter (org.nr 202100-6453),
http://www.statenssc.se Jobbnummer 5433558
Observera att sista ansökningsdag har passerat.