Senior verksamhetsspecialist till Östersund alternativt Göteborg

Statens Servicecenter / Organisationsutvecklarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Göteborg, Kungälv, Kungsbacka, Alingsås, Borås eller i hela Sverige

Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1500 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.

Statens servicecenter hanterar idag löner för 110 000 anställda fördelat på 130 myndigheter och vi har fortsatt hög tillväxt.

Anställningen är placerad inom avdelningen för lönerelaterade tjänster 2. Avdelningen har 6 enheter med totalt ca 100 medarbetare.
På den aktuella enheten löneenhet 2 i Östersund finns ca 15 medarbetare.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som senior verksamhetsspecialist arbetar du inom löneproduktionen. Du bidrar med din sakkunskap inom löneområdet för att skapa en konkurrenskraftig lönetjänst för staten.

Som senior verksamhetsspecialist kommer du att ha en central roll för att säkerställa en kvalitativ och effektiv löneproduktion. Du arbetar med uppföljning och analys av produktion och leder utredningar som avser avvikelser i vår löneproduktion. Detta kräver att du har erfarenhet att arbeta i projektform, har ett konsultativt arbetssätt och professionellt bemötande.

Du kommer att ha en utåtriktad roll med många olika kontaktytor inom Statens servicecenter, med andra expertmyndigheter samt med våra systemleverantörer. Du bidrar med din sakkunskap såväl externt som internt och har god förmåga att kunna växla mellan detaljer och helhetssyn för att tydliggöra komplexa frågor. Du är lyhörd och intresserad av att fånga upp verksamhetens behov av systemstöd och krav på funktionalitet när du i din roll även är kravställare vid nyutveckling och versionsuppgraderingar inför tex nya lagkrav och vid tjänsteutveckling.

En viktig del av ditt arbete är att agera stöd till våra enhetschefer vid implementering av förändringar inom löneområdet. Du rapporterar till avdelningschef samt ingår i avdelningens ledningsgrupp vid behov.

Du är flexibel och trivs med att arbeta i ett varierande arbetstempo. Du har en förmåga att prioritera mellan dina arbetsuppgifter vilket är en förutsättning för att trivas hos oss.

Publiceringsdatum
2022-01-21

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Akademisk examen, gärna inom HR eller ekonomi, alternativ utbildning/erfarenhet som bedöms som likvärdig
• Minst fem års erfarenhet från verksamhetsområdet lön
• Erfarenhet av att leda utredningar i projektform
• Arbetslivserfarenhet från offentlig verksamhet med god kunskap om det regelverk inom det personal- och löneadministrativa området
• Vana av att arbeta med tjänsteleveranser med nära kundrelationer

Vidare ska du ha följande förmågor:
• Att driva mot uppsatta mål
• Att skapa struktur för sitt eget och andras arbete
• Är lugn, stabil och har kontroll över sig själv i utmanande situationer
• Att förmedla information så att andra förstår
• Att ha förståelse för detaljer i ett helhetsperspektiv och konsekvenstänk
• Att prioritera mellan dina arbetsuppgifter
• Arbeta bra tillsammans med andra människor

Dessutom är det meriterande om du har:
• Systemerfarenhet inom löneområdet

Övrig information
Anställningen är 100% och tillsvidare med tillträde snarast efter överenskommelse.
Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Anställningen är placerad i Östersund alternativt Göteborg, efter överenskommelse.

Välkommen med din ansökan innehållandes CV samt personligt brev senast 9 februari, 2022. I ditt CV ska det tydligt framgå år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna.
Vi planerar att påbörjar intervjuer under vecka 8.

Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste därför vara svensk medborgare.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Statens Servicecenter

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Statens Servicecenter (org.nr 202100-6453), http://www.statenssc.se

Kontakt
Annika Andersson, Facklig kontaktperson ST
010-456 00 57

Jobbnummer
6271247

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: