Senior systemtekniker inom Linux
Envoke Talent AB / Datajobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Envoke Talent AB i Uppsala,
Danderyd,
Solna,
Stockholm,
Västerås eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2021-11-11Dina arbetsuppgifterSom systemtekniker kommer du ingå i en grupp på fyra personer där du kommer arbeta med att utföra 2:a och 3:e linjens support främst via deras ärendehanteringssystem, Jira, men även via telefon och mail. Tjänsten innebär många varierande och komplexa ärenden där kollegorna arbetar tätt tillsammans och hjälps åt, till en början kommer du även få upplärning av dina seniora kollegor.
I dina arbetsuppgifter ingår:
• Att vara kunderna behjälplig som 2:a eller 3:e linjens support enligt de kundavtal som finns och uppnå de SLA-krav som är definierade i dessa
• Att eskalera ärenden till lämplig instans samt skriva buggrapporter och feature requests vid behov och verifiera rättningar.
• Att vara behjälplig vid leveransprojekt samt de interna projekt som gruppen driver
När du blir varm i kläderna finns även möjlighet till beredskap på ett rullande schema.
Det kommer finnas stora möjligheter till utveckling och lära sig komplexa delar inom Linux-världen. Möjlighet till certifiering inom bland annat Red Hat erbjuds.
Vi söker dig som har:
• Fem års arbetslivserfarenhet som systemtekniker
• Goda kunskaper inom Linux och har erfarenhet från drift och förvaltning av linuxservrar.
• Linux certifiering.
• Nätverksvana.
• God datorvana.
• Goda kunskaper inom Windows.
• Svenska och engelska i tal och skrift.
• Eftergymnasial utbildning är meriterande.
Meriterande:
• SIP, Wildfly
• Virtualisering i moln (AWS/Azure) eller Hypervisor (ESXi/HyperV)
• Nätverk, Loggning och Övervakning
• Scripting
• ITSM
Vidare söker vi dig som är hungrig, driven och trivs med att lösa problem. I rollen som systemtekniker är det viktigt att du är noggrann, teknisk och förstår vikten i dokumentation för att kollegorna enkelt ska förstå vad som gjorts i ett ärende. Rollen innebär mycket kontakt med kunder och kollegor vi ser därför att du är social, kommunikativ och en lagspelare.
Om nWise:
nWise arbetar för att utöka tillgängligheten när det kommer till kommunikation. Vi gör detta genom att globalt leverera IT-lösningar för inkluderande telefonsamtal, som gör skillnad i människors vardag.
Med vår plattform MMX kan vi erbjuda en rad olika kommunikationslösningar. Allt från enklare callcenter-uppsättningar, texttelefon och videotelefon appar, till avancerade lösningar för kritiska nödsamtal till människor med dövhet, dövblindhet eller hörselnedsättning.
Information:
Start: Omgående eller enligt överenskommelse.
Omfattning: 100%
Placering: Uppsala
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-01-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagEnvoke Talent AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Envoke Talent AB (org.nr 559167-4436),
https://www.envoketalent.com/ Kontakt Jannie Hagenius
jannie@envoketalent.com Jobbnummer 6111990
Observera att sista ansökningsdag har passerat.