Senior Projektledare med ett viktigt verksamhetsuppdrag
Region Jönköpings län / Datajobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Jönköpings län i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Enhet Projekt och förvaltningsledning
Vill du arbeta med digitala lösningar i framkant i en livsviktig verksamhet?
Vi söker
Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av att driva komplexa IT-projekt och som också har en stark drivkraft och engagemang i att skapa reell verksamhetsnytta.
Du ska ha många års erfarenhet av projektledning av stora, komplexa IT-projekt och/eller förvaltningsledning inom IT. Vårt arbete utvecklas hela tiden, varför det är viktigt med kunskap i förändringsledning och agila arbetsmetoder. Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
Vi erbjuder dig
Hos oss blir du en del av ett härligt, kompetent team i en konstruktiv och kreativ miljö, som arbetar för kontinuerlig utveckling mot Sveriges bästa IT-avdelning. Genom exempelvis agila arbetssätt är du med och utvecklar teknikområden för att möta kraven från framtidens digitala samhälle.
Du får möjlighet att växa i en kultur som uppmuntrar både personlig och professionell utveckling samt balans i livet. För oss är det viktigt att vi har en bra arbetsmiljö i vardagen och är hållbara hela arbetslivet. Utifrån detta skapar vi tillsammans de allra bästa förutsättningarna för en modern verksamhet, med höga krav och i ständig förändring.
Läs gärna mer om vilka förmåner vi erbjuder:
http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/Det här får du arbeta med
Tjänsten är en kombinerad roll där du dels har projektledaruppdrag, dels driver, vidareutvecklar och förvaltar vårdens ansvarskatalog HSA och regionens identifieringstjänst SITHS som verksamhetens representant. Du kommer i detta uppdrag att arbeta nära verksamhetsstrateger på den taktiska nivån i hela regionen, företrädelsevis inom hälso- och sjukvården, samt samverka med IT-direktören som har det strategiska ansvaret för såväl HSA som SITHS.
För att du ska trivas hos oss
Du är en positiv, engagerad lagspelare som är van att arbeta självständigt mot uppsatta mål och i enlighet med fastlagd budget. Du drivs av att bygga goda kundrelationer och att bidra i att skapa kundnytta i verksamheten.
Du är strukturerad, har en stark initiativförmåga och tycker om kombinationen av att arbeta nära både människan och tekniken. Du trivs i en miljö som hela tiden utvecklas och förändras och gillar utmaningar.
Så här gör du om du är intresserad
Sista ansökningsdag är den 3e januari 2021, men ansök gärna redan idag. För denna tjänst gör vi urval löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!
För mer information kontakta enhetschef för Projekt och förvaltningsledning Anna Leo telnr. 073-6878035.
Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.
Publiceringsdatum2020-11-28Om företagetIT-centrum har ett samlat ansvar för Region Jönköpings läns IT-verksamhet. I ett nära samarbete med våra kunder medverkar vi till att regionens många olika verksamheter utvecklas och stöds med bra IT-lösningar. Vi arbetar processinriktat och kvalitetsmedvetet.
Vi är idag ca 200 engagerade medarbetare som har hög kompetens inom sina respektive ansvarsområden. Tillsammans arbetar vi för att bli Sveriges bästa IT-avdelning.
Vill du veta mer? Se Filmen om oss (
https://www.youtube.com/watch?v=A9MuG03DTkw)Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare, 100%, Tillträde enligt överenskommelse -
ErsättningFast lön. Kollektivavtal finns.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-01-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagREGION JÖNKÖPINGS LÄN
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "I32/20".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Jönköpings Län (org.nr 232100-0057)
Arbetsplats Region Jönköpings län
Jobbnummer 5465894
Observera att sista ansökningsdag har passerat.