Sekreterarenheten söker kliniksekreterare
Region Kronoberg, Kirurgi- Barn- och Kvinnocentrum / Administratörsjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Hylte eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Kronoberg, Kirurgi- Barn- och Kvinnocentrum i Växjö,
Alvesta,
Ljungby,
Älmhult,
Markaryd eller i
hela Sverige I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".
Sekreterarenheten har till uppgift att förvalta och sköta vårdnära administration inom delar av Region Kronoberg. Vi är idag cirka 50 medarbetare som tillsammans skapar en verksamhet och produktion med hög kompetens och stort engagemang inom specialiteterna ortopedi, kirurgi och medicinska sekreterarbyrån. Hos oss finns möjlighet att delvis få arbeta på distans.
Du kommer att tillhöra ortopedsekretariatet där vi i dagsläget är cirka 15 medarbetare med roller som medicinska sekreterare, operationskoordinator, kliniksekreterare och kanslister. Alla våra medarbetare har en grundkompetens som medicinsk sekreterare, med undantag för våra kanslister.
Den vårdnära administration som ortopedsekretariatet har till uppgift att hantera ligger inom ortopedi och akutgeriatrik samt två vårdavdelningar 13 och 19. Arbetet innebär dels den administration som genereras i samband med patientens vårdepisod, dels arbetsuppgifter som avser planering och uppföljning i verksamheten samt övrig administration.
Publiceringsdatum2017-06-14ArbetsuppgifterVi söker en kliniksekreterare som ska arbeta inom verksamhetsområdet ortopedi och vara ett ledningsstöd för ortopedklinikens verksamhetschefer och läkare.
I rollen som kliniksekreterare kommer du att ha ett mångsidigt uppdrag och arbeta självständigt. I en del av de fokusgrupper du medverkar i kommer du att vara sammankallande, beredande samt protokollförande. Du kommer även att medverka och sammanställa material till exempelvis verksamhetsplan samt delårs- och årsrapporter, driva administrativa projekt samt arbeta i olika IT-stöd, till exempel Cosmic, Platina, eFact, Synergi, QlikView etc.
KvalifikationerVi ser helst att du har relevant högskole- eller KY/YH-utbildning, eller motsvarande. Du får gärna vara medicinsk sekreterare, såväl erfaren som nyutbildad.
För att lyckas i rollen behöver du vara serviceinriktad, strukturerad och noggrann samt kunna hantera flera arbetsuppgifter parallellt. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi tar hand om ansökningarna löpande, så vänta inte med att skicka in den!
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Om du har frågor om registreringen av din ansökan, kontakta Offentliga jobbs telefonsupport på tel 0771-704 704.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-07-02
Ange följande referens när du ansöker: KBC 61/17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCatrin Andersson 0470-58 76 72
Margareta Hellman 0470-58 72 45
FöretagRegion Kronoberg, Kirurgi- Barn- och Kvinnocentrum
AdressRegion Kronoberg, Kirurgi- Barn- och Kvinnocentrum
Nygatan 20
35188 VÄXJÖ
KontorsadressNygatan 20 VÄXJÖ
Jobbnummer 3557211
Observera att sista ansökningsdag har passerat.