Sekreterare till generaldirektörens kansli, EBM A-2008/0350
Ekobrottsmyndigheten Ekobrottsmyndigheten / Administratörsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ekobrottsmyndigheten Ekobrottsmyndigheten i Södertälje,
Stockholm,
Uppsala,
Örebro,
Linköping eller i
hela Sverige Ekobrottsmyndigheten är en specialistmyndighet för bekämpning av ekonomisk brottslighet. Vid myndigheten finns 400 medarbetare-åklagare, poliser, ekorevisorer och ekosekreterare. Ekobrottsmyndighetens ansvarsområde omfattar de tre storstadslänen och vissa angränsande län.
Ekobrottsmyndigheten söker Sekreterare till generaldirektörens kansli.
Vid Ekobrottsmyndigheten arbetar drygt 400 åklagare, poliser, specialister och ekosekreterare tillsammans för att förebygga, utreda och lagföra den ekonomiska brottsligheten. Myndigheten arbetar
proaktivt och underrättelsestyrt. Ekobrottsmyndigheten prioriterar bekämpningen av den grova ekonomiska brottsligheten, den svarta sektorn, finansmarknadsbrotten och återförandet av brottsvinster. De
mindre resurskrävande ekobrotten utreds och lagförs med enhetliga och standardiserade metoder. Myndighetens anslag för år 2009 uppgår till 396 milj kronor.
Arbetsuppgifter Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att vara sekreterare åt myndighetens generaldirektör och planeringsdirektör, men även utgöra ett administrativt stöd till kansliets övriga
medarbetare. Du ingår i en enhet om fem medarbetare under planeringsdirektören. Arbetet innebär till sin huvuddel att lösa vanligen förekommande sekreteraruppgifter, såsom att organisera och
strukturera generaldirektörens arbetsvecka genom att sköta alla bokningar i kalender, prioritera och förbereda möten mm. Du har ordning och reda på papper såväl som personer. Du svarar och sorterar i
inkommande och utgående samtal, post och e-post till generaldirektören. Du hanterar med lätthet PowerPoint, Word och Excel och/eller andra verktyg ingående i Microsoft Office.
Personliga_egenskaper Som person är Du framåt, positiv, utåtriktad och energisk. Du har ett utvecklat ordningssinne, driven, strukturerad och tar tag i saker. Du är en person som förbereder och
planerar samt tänker och agerar med framförhållning. Eftersom du har kontakt med många olika personer internt och externt är det viktigt att du är lättillgänglig, diplomatisk och korrekt i ditt
förhållningssätt och hur Du kommunicerar. Stor vikt kommer att läggas vid Dina personliga egenskaper.
Ekobrottsmyndigheten erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Ekobrottsmyndigheten tillämpar individuell lönesättning
där kompetens och tidigare erfarenheter har stor betydelse.
Tjänsten är en heltidsanställning med tillträde snarast eller senast den 1 januari 2009.
Information om anställningen lämnas av personaldirektören Jesper Frithzell, 08-762 02 29 eller Planeringsdirektören Fredrik Holmberg, 08-762 00 20.
Fackliga företrädare är för Jusek Oscar Strömblad tel. 08-665 29 25, för ST Margaretha Hofvenstam tel. 026-65 50 56 och för Svenska Polisförbundet Lars-Åke Edlund tel. 08-762 01 24.
Välkommen med din ansökan via Ekobrottsmyndighetens hemsida senast den 8 december 2008.
Publiceringsdatum2008-12-01Arbetstider och omfattningheltid/tillsvidare
Ersättningenligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2008-12-08
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktFöretagEkobrottsmyndigheten Ekobrottsmyndigheten
AdressEkobrottsmyndigheten Ekobrottsmyndigheten
Box 820
10136 Stockholm
Jobbnummer 361759
Observera att sista ansökningsdag har passerat.