Second line supporttekniker
Nordlo Improve AB / Supportteknikerjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nordlo Improve AB i Malmö,
Halmstad,
Karlshamn,
Karlskrona,
Växjö eller i
hela Sverige Second line supporttekniker
Är du en IT-generalist med ett stort kundfokus och social kompetens? Då kan den här rollen vara för dig.
Nu söker vi en erfaren medarbetare till vårt kontor i Malmö. Vi letar efter en driven, kompetent och engagerad IT-generalist som vill forma framtiden inom IT och digitalisering tillsammans med oss på Nordlo.
Om Nordlo
Vi är IT-partnern som sätter medarbetare och kunder först. Vår framgång bygger på våra fantastiska medarbetares insatser. Vi vet att goda idéer kan komma från organisationens alla hörn, och vi vill att våra medarbetare ska komma närmare känslan av att ingenting är omöjligt. Vi har valt en decentraliserad organisationsmodell med delegerat beslutsmandat, så att du kan driva din egen och kundens utveckling, och nå din fulla potential. Vår strävan och vilja är att ständigt förbättra, utmana och förändra. För att nå till toppen gör vi jobbet tillsammans, vi agerar med hjärtat och skapar affärsvärde för våra kunder.
Om din roll
I din roll på Nordlo kommer du ingå i vår fantastiska Servicedesk och utgöra en del av den gedigna expertis och erfarenhet som återfinns idag. De flesta supportärendena idag sköts via fjärrstyrning, men det ingår även att åka ut till de olika kunderna vid behov.
Hos oss på Nordlo rekryteras du inte alltid till en specifik detaljstyrd roll, utan snarare för din kompetens och potential. Det innebär att du kan arbeta självständigt, i ett team eller i olika projektuppdrag. Uppgifterna är varierande beroende på det område du är specialiserad inom, men kan innefatta implementation av nya kunder, konfiguration av system, rådgivning och teknisk dokumentation.
De huvudsakliga arbetsuppgifterna för dig som second line supporttekniker hos oss på Nordlo är att leverera kundnöjdhet. Kundnöjdhet skapar vi genom att vara adaptiva, lyhörda och tekniskt kompetenta. Vi sätter stort värde på att vara i framkant vad gäller tekniskt kunnande - likväl som att coacha och förmedla allt bra som ny teknik för med sig.
Om dig
Som person tror vi du har ett stort IT-intresse och har en god förmåga att strukturera och leverera ett arbete av god kvalitet. Du gillar att hugga tag i problem där det inte finns en färdig lösning och är duktig att på ett serviceinriktat och pedagogiskt sätt kunna hjälpa användarna att lösa sina tekniska problem.
Du bör ha arbetat som Supporttekniker i några år och förstår branschens grundläggande spelregler, alternativt att du har erfarenhet av en liknande roll. Vi önskar även att du har en väl dokumenterad utbildning eller annan dokumenterad erfarenhet inom området.
Har du kompetens inom några eller flera områden nedan, då är du den vi letar efter!
- Microsoftplattformen
- Microsoft 365
- Microsoft AD / Azure
- Klienthantering
- Nätverk
Eget ansvar och viljan att själv driva din egen vardag.
Du behöver ha goda kunskaper i svenska, i tal och skrift och goda kunskaper i engelska.
Dina kollegor
Som Support tekniker jobbar du på en spännande och ambitiös arbetsplats där kunden och personalens framgång är i fokus. Vi har en kultur där alla hjälps åt och det finns alltid stöttning att få om man behöver det. Nordlos framgång bygger på människor som alla delar en passion för IT och digitala lösningar som har kraft att förändra samhället. Vi hyllar dig som vill utvecklas och vågar kliva in i det okända genom att ständigt utmana dig själv och ta egna initiativ. Vi tror att vi tillsammans formar hållbara och lönsamma företag som bidrar till ett bättre samhälle och framtid.
"Samarbete är en grundläggande förutsättning för oss på Nordlo - oberoende vart du befinner dig i organisationen är vi ett Nordlo och vi strävar alltid gemensamt mot våra mål."
Naturligtvis Nordlo
För oss är digitalisering ett mänskligt hantverk. Tillsammans kan vi skapa hållbar tillväxt som gör att organisationer står väl rustade inför framtiden, med kraften att skapa ett bättre samhälle. För att lyckas behöver vi engagerade medarbetare som vill vara med oss på resan.
Vi tror att nyckeln till vår snabba utveckling är att våra roller går att forma efter medarbetarnas passion och personliga drivkrafter, och för oss är ditt välmående otroligt viktigt. Hos oss kan du förvänta dig följande:
- Stor delaktighet och möjlighet att påverka
- Stora utvecklingsmöjligheter
- Nära samarbete mellan team och kollegor
- Ett starkt och närvarande ledarskap
- En god balans mellan arbetstid och fritid
Är du nyfiken på att veta mer? På vår hemsida kan du läsa om vår verksamhet, kundcase och våra medarbetare.
Är du vår nästa second line supporttekniker? Tveka inte på att skicka in din ansökan redan idag. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Ersättning Månadslön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-01-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/189".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Nordlo Improve AB (org.nr 556271-9129)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Syd, Malmö
Kontakt Karin Nestell
0709433725 Jobbnummer 7227160
Observera att sista ansökningsdag har passerat.