Samordnare till rehabverksamhet
Bräcke diakoni, Rehabilitering, RehabCenter Treklöverhemmet / Administratörsjobb / Uddevalla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Uddevalla,
Munkedal,
Färgelanda,
Vänersborg,
Trollhättan eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bräcke diakoni, Rehabilitering, RehabCenter Treklöverhemmet i Uddevalla Är du intresserad av att vara en del av en verksamhet inom rehabilitering som präglas av viljan att göra skillnad snarare än ekonomisk vinst? Vi söker nu en samordnare, som ska vara "spindeln i nätet" kring verksamhetsplanering.
Vi är Bräcke diakoni, en av Sveriges största idéburna aktörer inom vård och omsorg - och vi vill göra hela samhället medmänskligare. På det viset är vi lite speciella. Och antagligen du också. Vill du veta mer om oss, se vår film
Rehabcenter Treklöverhemmet är ett rehabiliteringscenter som ligger vackert beläget i området Lyckorna i Ljungskile - mitt på den bohuslänska västkusten ca. 45 minuter från Göteborg och 20 min från Uddevalla. Till oss kommer personer för att intensivträna under tre veckors perioder. Rehabiliteringen bedrivs framförallt inom neurologi med diagnoser som bl.a. stroke, MS, Parkinson, och ryggmärgsskador. Vi har även korttidsplatser via avtal med kommuner. Vi arbetar i team där läkare, sjukgymnaster, arbetsterapeuter, sjuksköterska, undersköterskor och fritidsledare arbetar utifrån deltagarnas individuella mål och förutsättningar.
Publiceringsdatum2019-02-21Dina arbetsuppgifterSom samordnare ansvarar du för att, i nära samarbete med verksamhetschef, planera så att våra deltagare får en välfungerande rehabiliterings vistelse. Du är en nyckelperson i verksamheten och har tätt samarbete med samtliga yrkesfunktioner och är i funktionen ett ledningsstöd.
I arbetsuppgifterna ingå bl.a. att:
- Planera bemanning efter verksamhetens behov
- Korttidsrekrytering
- Schemaläggning
- Fakturering
- Administrera i tidredovisningssystemet och samarbeta med löneadministratör
- Schemalägga och semester planera tillsammans med verksamhetschef
- Motta sjuk och friskanmälningar
- Ansvara för vissa beställningar.
Arbetet innebär också en mängd olika praktiska frågor - det kan vara både högt och lågt och du behöver vara beredd på att rycka in där det behövs.
KvalifikationerDu är utbildad inom vård och omsorg eller vårdadministration och vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete med samordning. Du är strukturerad, flexibel och ansvarstagande. Det är viktigt att du har ett genuint intresse för människor samt drivkraft och engagemang och trivs med att arbeta både självständigt och i team. Du har lätt för att anpassa dig vid snabba förändringar och klarar att ha många bollar i luften. Att ha kunden i fokus och ett positivt bemötande är en självklarhet för dig.
Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är önskvärt. Likaså är erfarenhet av att skriva journalanteckningar och arbete med schemaplanering för personal meriterande.
Det är ett krav att du har B-körkort.
AnställningsvillkorTjänsten är en tillsvidareanställning med sysselsättningsgrad 100 % och inleds med provanställning.
Välkommen med din ansökan!
Vi hanterar ansökningar löpande vilket gör att rekryteringen kan komma att avslutas i förtid, så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 2019-04-01 tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-21
Ange följande referens när du ansöker: 2019/29
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMalin Bäckström/verksamhetschef +46522400910
FöretagBräcke diakoni, Rehabilitering, Rehabcenter Treklöverhemmet
AdressBräcke diakoni, Rehabilitering, Rehabcenter Treklöverhemmet
Bräcke Västergårdsväg 5
41877 Göteborg
KontorsadressBräcke Västergårdsväg 5
Jobbnummer 4626772
Observera att sista ansökningsdag har passerat.