Samordnare till Publik- och pedagogikenheten, Järnvägsmuseet
Statens Maritima och Transporthistoriska Museer / Administratörsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Statens Maritima och Transporthistoriska Museer i Gävle,
Sigtuna,
Stockholm,
Karlskrona eller i
hela Sverige Statens maritima och transporthistoriska museer (SMTM) är en statlig myndighet som arbetar med det maritima och transporthistoriska kulturarvet för att vidga människors världsbild, genom kunskap, upplevelser och engagemang. Vi driver och utvecklar Marinmuseum, Sjöhistoriska museet, Vasamuseet, Vrak - Museum of Wrecks samt Järnvägsmuseet. Myndigheten är sedan 2009 miljöcertifierad enligt ISO 14001.
Publiceringsdatum2023-04-05Om tjänstenJärnvägsmuseet är i en expansiv fas - mitt i en större ombyggnation av entré, butik och restaurang, samt produktion av nya utställningar. Vi söker dig som vill vara med i återstarten och utvecklingen av den publika verksamheten. I rollen som samordnare är arbetet inriktat mot bemanning och administration och du har en viktig roll i den dagliga verksamheten. Du arbetar med en bredd av administrativa uppgifter och är det naturliga stödet till chef och medarbetare inom enheten kring bemanningsfrågor och rapportering av arbetstid. Du säkerställer en resurseffektiv bemanning för öppethållande och inför museets aktiviteter, med utgångspunkt i verksamhetens behov och det första viktiga uppdraget är att ta fram en schemamodell utifrån öppettider och planerade kvällsaktiviteter.
En annan viktig del i dina arbetsuppgifter är att hålla ihop enhetens rapportering av statistik, samt presentation av denna. Du arbetar även med besöksundersökningar och besöksräkning, samt analys och uppföljning kring detta och samordnar interna utbildningsinsatser. Du kommer trivas i rollen om du gillar att hålla många bollar i luften och ha mycket kontakt med människor. Du blir en resurs under Järnvägsmuseets publika evenemang, samt delta i enhetens verksamhetsutveckling. Du förväntas även göra enklare uppdateringar på museets webb och sociala medier vid behov.
Din kompetens och bakgrund
Du ska ha en eftergymnasial utbildning eller arbetslivserfarenhet som vi bedömer passar uppdraget. Är din utbildning inom turism, administration eller projektledning ser vi det som meriterande. Du ska ha arbetat med schemaläggning och bemanningsfrågor och är van vid brett administrativt arbete. Du har grundläggande kunskap kring lagstiftning och avtal som reglerar bemanning och schemaläggning, till exempel LAS och arbetstidslagen. Du har god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift och har mycket goda kunskaper i Officepaketet. Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med några av de system vi använder, till exempel Quinyx, Primula, Netigate och Episerver.
Dina egenskaper
Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Det är naturligt för dig att tänka serviceinriktat och du har förmåga att se till såväl verksamhetens, som gästens bästa.
Du är samarbetsorienterad och trivs med att arbeta tillsammans med andra och tar ansvar för att nå gemensamma resultat. Du bidrar med positivitet och engagemang och tar gärna egna initiativ till att lösa frågor som dyker upp och är drivande inom dina områden. Du har hög administrativ förmåga och är en god planerare med framförhållning och med förmåga att själv prioritera i ditt arbete. Variationen i din arbetsdag kräver flexibilitet och du kan snabbt ändra kurs om det behövs. Ditt strukturerade arbetssätt gör att du även kan hantera fler parallella arbetsuppgifter, ändrade förutsättningar och arbetstoppar på ett lugnt och genomtänkt sätt. Du ser alltid möjligheter före hinder och kommer med förslag på alternativa lösningar för verksamheten och våra gäster.
Mer om oss
Järnvägsmuseet är Sveriges nationella järnvägsmuseum och vårt övergripande ansvarsområde är den svenska järnvägens historia och kulturmiljöarbete kopplat till tågtrafik. Tjänsten är placerad vid Publik- och pedagogikenheten, vilken ansvarar för museets öppethållande och erbjuder lärande aktiviteter i form av familjeprogram, större event och visningar för både barn och vuxna.
Anställning
Tillsvidareanställning, heltid, dagtid. Provanställning 6 månader kan komma att tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön, vi tillämpar individuell och differentierad lönesättning. Ange löneanspråk i din ansökan.
Kontaktpersoner
Annelie Hydén, enhetschef Publik- och pedagogikenheten: 026-455 14 90
Facklig kontaktRobert Herpai, SACO: 026-455 14 62
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 30 april genom att registrera dig via länken till vår hemsida, bifoga CV och personligt brev.
Övriga upplysningar
Statens maritima och transporthistoriska museer är en statlig myndighet och det innebär att uppgifterna som du lämnar till oss kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Normalt gäller ingen sekretess för de uppgifter som behandlas i din ansökan. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen. SMTM har som målsättning att i personalsammansättningen spegla den mångfald som finns i samhället. Har du rätt kompetens är du intressant för oss, oavsett kön, könsidentitet och uttryck, ålder, sexuell läggning, funktionsnedsättning, religion eller etnisk tillhörighet.
SMTM har tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringsföretag och liknande.
Ersättning Månadslön, vi tillämpar individuell och differentierad lönesättning. Ange löneanspråk i din ansökan.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Statens Maritima och Transporthistoriska Museer (org.nr 202100-1132),
https://www.smtm.se/ Arbetsplats Statens Maritima och transporthistoriska museer
Jobbnummer 7627514
Observera att sista ansökningsdag har passerat.