Samordnare sökes till Schillerska gymnasiet
Göteborgs stad., Utbildningsförvaltningen / Speciallärarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla speciallärarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stad., Utbildningsförvaltningen i Göteborg Vår vision är att Göteborg ska vara en internationellt ledande utbildnings- och kunskapsstad. Utbildningsförvaltningen i Göteborg bedriver verksamhet inom kommunal gymnasieskola, vuxenutbildning, yrkeshögskola, gymnasiesärskola, särvux, studie- och yrkesvägledning, modersmål samt skolutveckling. I vårt arbete har vi ett tydligt elevfokus som sätter kunskap och färdigheter i ett sammanhang där inre motivation, medskapande och lust att lära är viktiga ingredienser. Vi arbetar utifrån alla människors lika värde och rättigheter. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där både elever och medarbetare är delaktiga och verkar för varandras framgång.
Publiceringsdatum2016-12-19ArbetsuppgifterSchillerska gymnasiet har ca 1000 elever och ca 90 anställda och är en modern skola i historisk miljö. Nära samarbete mellan elever, personal och omvärld ger en aktuell och efterfrågad utbildning där varje elevs utveckling står i centrum. Elevinflytande är centralt i skolans arbete och vi har en aktiv elevkår. Skolan finns i kulturmärkta lokaler centralt i Göteborg, nära Vasaplatsen vilket ger många möjligheter till studiebesök och samarbeten med andra institutioner. Besök gärna vår hemsida
www.goteborg.se/schillerska för ytterligare information om Schillerska gymnasiet.
Vi söker nu en samordnare till estetiska programmet och ekonomiprogrammet. Tjänsten innebär att följa upp elevernas studieplaner, resultat, närvaro m.m. och att samordna arbetet runt eleverna tillsammans med elevhälsa, specialpedagog och lärare. Du stödjer och biträder även rektor i det administrativa arbetet kring eleverna som ett kvalificerat stöd.
Programmen står inför spännande utmaningar då Bild och Forminriktningen har fått spets och vi hoppas söka för spets för teater. Så som enda utbildning inom UBF med Estetisk och Media kommer ett utvecklingsarbete att påbörjas. Ekonomiprogrammet är fortfarande i en nystartsfas och intressant arbete kvarstår, särskilt när vi nu ska påbörja en juridikinriktning. I dessa arbeten förväntas samordnaren vara ett stöd för rektor.
KvalifikationerVi söker dig som är lärare eller har annan relevant högskoleutbildning samt erfarenhet av att arbeta med ungdomar mellan 16-20 år. Du får gärna ha haft erfarenhet av andra arbetsfält än det pedagogiska. Vi lägger stor vikt vid att du har förståelse för och insikter i estetiska synsätt, men om möjligt också i hur affärsvärlden fungerar. Vi vill även att du har god IKT-kompetens, erfarenheter av arbete med marknadsförning och hemsidor är ett plus, samt en vana av att använda datorn som administrativt stöd.
Du har mycket god samarbetsförmåga. Det är av stor vikt att du kan skapa goda relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor, och samtidigt har förmåga att sätta gränser och tillämpa strikt myndighetsutövning. Goda ledaregenskaper och analytisk förmåga är också ett måste liksom förmåga till självständigt arbete.
Stor vikt kommer att fästas vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringsystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2017-07-01 Fast anställning (semestertjänst). Omfattning 100 %.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-01-02
Ange följande referens när du ansöker: A638170
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKristina Bergman Alme 031-3670815
FöretagGöteborgs stad., Utbildningsförvaltningen
AdressGöteborgs stad., Utbildningsförvaltningen
Box 5428
40229 Göteborg
KontorsadressSkånegatan 20
Jobbnummer 3220204
Observera att sista ansökningsdag har passerat.