Samordnare/omsorgsmedarbetare till funktionshinderomsorgen

Aneby kommun, Sociala avdelningen / Administratörsjobb / Aneby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Aneby, Jönköping, Nässjö, Habo, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Aneby kommun, Sociala avdelningen i Aneby

Aneby kommun är beläget på Småländska Höglandet med knappt 7 000 invånare. Kommunens övergripande mål är "Ett gott liv i en hållbar kommun" och är en arbetsplats där sammanhållning och samarbete är viktigt, och vi tar avstamp i en värdegrund som bygger på öppenhet, utveckling och ansvar.

Det lediga uppdraget som samordnare i kombination med arbete i verksamheten, finns inom sociala avdelningen och funktionshinderomsorgen. Vi erbjuder ett arbete i en liten organisation, där du får möjlighet att utvecklas och utmanas i din roll som samordnare. Här får du bidra med din kompetens och arbeta tillsammans med andra i olika funktioner för att utveckla kommunen ännu mer.

Läs mer om hur det är att arbeta i Aneby kommun: aneby.se/jobbahososs


Publiceringsdatum
2022-01-05

Arbetsuppgifter
Då vi behöver förstärkning inom funktionshinderomsorgen söker vi nu en samordnare för en projektanställning under ett år, med en eventuell möjlighet till förlängning. Vi söker dig som är engagerad och har tidigare erfarenhet av schemaläggning och bemanningsplanering. I uppdraget ingår att tillsammans med övriga i teamet inom funktionshinderomsorgen arbeta med både kort- och långtidsbemanning samt schemaläggning i kombination med arbete direkt i verksamheten. Därför är det meriterande om du har utbildning inom omsorg.

Samordnaren ska även vara ett stöd i det fortlöpande arbetet samt introducera nya medarbetare. Andra arbetsuppgifter som ingår i uppdraget är att vara behjälplig vid rekrytering av nya medarbetare, ansvara för behörighet och nycklar.

Eftersom det är ett projekt kan arbetsuppgifterna komma att förändras under projektets gång. Detta kräver att du som person är flexibel och öppen för förändring.


Kvalifikationer
För att trivas hos oss ser vi att du är en person som tycker om att ta ansvar, är lösningsfokuserad och drivs av att vara flexibel. Du har ett helhetsperspektiv när det gäller verksamhetens behov. Du ska ha mycket god kunskap av schemaläggning och logistiken kring detta. Detta innefattar att du har en mycket god datorvana och har en positiv inställning till att arbeta med digitala verktyg.

Du har förmåga att se helheter i arbetsflödet, kan prioritera och hantera många frågor samtidigt. Du behöver kunna uttrycka dig väl i det svenska språket, både i tal och i skrift.

Har du tidigare erfarenhet av TimeCare, Multi Access och Medvind är det meriterande.

ÖVRIGT
Eventuell kontakt från rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Visstidsanställning under projekt ca 1 år Tidsbegränsad anställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Aneby kommun, Sociala avdelningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1080703".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Aneby kommun (org.nr 212000-0498)

Arbetsplats
Aneby kommun, Sociala avdelningen

Kontakt
Enhetschef
Elin Joelsson
elin.joelsson@aneby.se

Jobbnummer
6226426

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Aneby kommun, Sociala avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Aneby kommun, Sociala avdelningen: