Samordnare med administrativa arbetsuppgifter

Sigtuna kommun, Personlig assistans grupp 2 / Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb / Sigtuna
2021-05-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Samordnare med administrativa arbetsuppgifter" (publicerad 2022-03-09) ⬅️


Visa alla vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Sigtuna, Österåker, Håbo, Upplands-Bro, Upplands Väsby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sigtuna kommun, Personlig assistans grupp 2 i Sigtuna

Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande men alltid meningsfullt. Välkommen hit!

Äldre- och omsorgsförvaltningens ansvarsområden är:
• Myndighetsutövning enligt SoL och LSS
• Äldreomsorg
• Omsorgen för funktionsnedsatta
• Socialpsykiatri
• Hälso- och sjukvård samt primärvårdsrehabilitering inom särskilda boendeformer och daglig verksamhet.




Publiceringsdatum
2021-05-06

Arbetsuppgifter
Som Samordnare med administrativa arbetsuppgifter arbetar du som bemanningsansvarig med ett strukturerat, servicemedvetet och självständigt arbetssätt.
Samordnaren ska i sitt dagliga arbete ansvara över bemanningen samt bistå och avlasta enhetschefen i dennes administrativa uppgifter.

Arbetsuppgifterna består bland annat av:
• den dagliga bemanningen inom enheten inkl. schemaplanering
• bemanningsansvar innefattar dagligt arbete och ansvar i Time Care, Personec P, Aiai.
• strategiskt och ekonomiskt tänk kring bemanning
• lönehantering för timanställda, visstidsanställda, PAN anställda och tillsvidareanställda inom enheten Personlig assistans.
• att personalredogörelse/löneunderlag lämnas korrekt och i tid till enhetschef
• fakturagranska och beställa varor inom enheten
• föra dagliga anteckningar/dokumentation i Life Care
• övriga administrativa uppgifter enligt anvisning från enhetschef


Kvalifikationer
Vi vill att du som söker har:
• Administratörsutbildning
• Mycket goda kunskaper om, och minst 2 års arbetslivserfarenhet inom bemanning och schemaläggningsarbete
• Erfarenhet av att skapa resurseffektiva scheman
• Mycket god svenska i tal och skrift
• Goda kunskaper i Officepaketet
• Körkort är krav

Vi kommer särskilt att värdesätta personliga egenskaper såsom god känsla för service, mycket god kommunikativ förmåga samt förmågan att arbeta självständigt och flexibelt.

ÖVRIGT
Som anställd i Sigtuna kommun får du ta del av en rad förmåner, bl.a. blir du automatiskt medlem i Personalklubben där du kan ta delta i olika aktiviteter. Läs gärna mer om våra andra förmåner och hur det är att jobba hos oss i Sigtuna kommun! https://www.sigtuna.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss.html

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Deltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tjänsten är på deltid 75 %. Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten inleds med 6 månaders provanställning.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-05-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Sigtuna kommun, Personlig assistans grupp 2

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C54759".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Sigtuna kommun (org.nr 212000-0225)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Sigtuna kommun, Personlig assistans grupp 2

Jobbnummer
5738233

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sigtuna kommun, Personlig assistans grupp 2

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sigtuna kommun, Personlig assistans grupp 2: