Samordnare med administrativa arbetsuppgifter
Sigtuna kommun, Personlig assistans grupp 2 / Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb / Sigtuna
2021-05-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Samordnare med administrativa arbetsuppgifter" (publicerad 2022-03-09) ⬅️
Visa alla vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Sigtuna,
Österåker,
Håbo,
Upplands-Bro,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sigtuna kommun, Personlig assistans grupp 2 i Sigtuna Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande men alltid meningsfullt. Välkommen hit!
Äldre- och omsorgsförvaltningens ansvarsområden är:
• Myndighetsutövning enligt SoL och LSS
• Äldreomsorg
• Omsorgen för funktionsnedsatta
• Socialpsykiatri
• Hälso- och sjukvård samt primärvårdsrehabilitering inom särskilda boendeformer och daglig verksamhet.
Publiceringsdatum2021-05-06ArbetsuppgifterSom Samordnare med administrativa arbetsuppgifter arbetar du som bemanningsansvarig med ett strukturerat, servicemedvetet och självständigt arbetssätt.
Samordnaren ska i sitt dagliga arbete ansvara över bemanningen samt bistå och avlasta enhetschefen i dennes administrativa uppgifter.
Arbetsuppgifterna består bland annat av:
• den dagliga bemanningen inom enheten inkl. schemaplanering
• bemanningsansvar innefattar dagligt arbete och ansvar i Time Care, Personec P, Aiai.
• strategiskt och ekonomiskt tänk kring bemanning
• lönehantering för timanställda, visstidsanställda, PAN anställda och tillsvidareanställda inom enheten Personlig assistans.
• att personalredogörelse/löneunderlag lämnas korrekt och i tid till enhetschef
• fakturagranska och beställa varor inom enheten
• föra dagliga anteckningar/dokumentation i Life Care
• övriga administrativa uppgifter enligt anvisning från enhetschef
KvalifikationerVi vill att du som söker har:
• Administratörsutbildning
• Mycket goda kunskaper om, och minst 2 års arbetslivserfarenhet inom bemanning och schemaläggningsarbete
• Erfarenhet av att skapa resurseffektiva scheman
• Mycket god svenska i tal och skrift
• Goda kunskaper i Officepaketet
• Körkort är krav
Vi kommer särskilt att värdesätta personliga egenskaper såsom god känsla för service, mycket god kommunikativ förmåga samt förmågan att arbeta självständigt och flexibelt.
ÖVRIGT
Som anställd i Sigtuna kommun får du ta del av en rad förmåner, bl.a. blir du automatiskt medlem i Personalklubben där du kan ta delta i olika aktiviteter. Läs gärna mer om våra andra förmåner och hur det är att jobba hos oss i Sigtuna kommun!
https://www.sigtuna.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss.htmlVi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Deltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tjänsten är på deltid 75 %. Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten inleds med 6 månaders provanställning.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-05-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSigtuna kommun, Personlig assistans grupp 2
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C54759".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Sigtuna kommun (org.nr 212000-0225)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Sigtuna kommun, Personlig assistans grupp 2
Jobbnummer 5738233
Observera att sista ansökningsdag har passerat.