Samordnare inom hemtjänsten

Hötorgets Vårdcentral / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hötorgets Vårdcentral i Stockholm

Publiceringsdatum
2016-01-20

Beskrivning av verksamheten
Vi är ett privat vårdföretag som erbjuder hemtjänst, personlig assistans och ledsagning. Företaget befinner sig nu i ett expansivt skede och söker en självständig samordnare som även ska ha ansvar för vårt nya kontor i Tensta.

Dina arbetsuppgifter
Som samordnare inom hemtjänsten har du både kund och personalansvar. Du ansvarar för schemaplanering av beviljade insatser enligt biståndsbeslut och du ansvarar över den dagliga planeringen, bemanningen samt har löpande kontakt med kunder, anhöriga och övriga medarbetare på företaget. Som samordnare kommer du att ha kontakt med beställarenheterna på kommunerna och stadsdelsförvaltningarna. Du ansvarar för planeringen och administrationen av det dagliga operativa arbetet och kommer att leda vår personal. Du kommer att vara en nyckelperson i verksamheten och driver den mot uppsatta visioner och mål. Du både vördar och utvecklar relationerna med din personal, myndigheter, organisationer, kunder och deras anhöriga. Det är viktigt att du behärskar svenska i tal och skrift därför att du kommer att ha ett stort kontaktnät. Det är meriterande om du är flerspråkig då många av våra kunder är från Eritrea och Somalia. Du talar klart och väl formulerat, lyssnar och är tillmötesgående i ditt bemötande. Du uttrycker en positiv attityd till ditt arbete och tycker om att hjälpa och samarbeta med andra. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan behålla ditt lugn i pressade situationer. Att arbeta strukturerat är naturligt för dig, du tar ansvar för din uppgift samt planerar på ett effektivt sätt.

Utbildning och erfarenhet
Du är en ansvarsfull person med hög drivkraft. Du har erfarenhet av att leda och ta ansvar. Du jobbar strukturerat och med glädje och kan skapa bra sammanhållning och förtroende bland personal. Du har minst två års erfarenhet av personalplanering och schemaläggning inom vård och omsorg. Erfarenhet inom hemtjänst är meriterande. Vi tror att du är utbildad undersköterska, Socionom eller sjuksköterska och att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Goda kunskaper i områdets aktuella lagstiftning krävs liksom god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vi ser gärna att du har körkort.

Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-03
Ansökan kan skickas till e-postadress: efoelab@yahoo.se

Kontakt
Lindah Abraha 08-234454 efoelab@yahoo.se

Företag
Hötorgets Vårdcentral

Adress
Hötorgets Vårdcentral
Kungsgatan 29, 3tr
11156 STOCKHOLM

Kontorsadress
Kungsgatan 29, 3tr

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-234454
E-postadress: efoelab@yahoo.se

Jobbnummer
2626884

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hötorgets Vårdcentral

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hötorgets Vårdcentral: