Samordnare för kundtjänst och bemötande på Karlskronas bibliotek

Karlskrona kommun / Kundservicejobb / Karlskrona
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Karlskrona, Ronneby, Torsås, Karlshamn, Emmaboda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Karlskrona kommun i Karlskrona, Ronneby, Karlshamn, Olofström, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Karlskrona bibliotek söker samordnare för kundservice och bemötande
Nu söker Kultur- och fritidsförvaltningens bibliotek en erfaren och entusiastisk samordnare till vårt nya team som arbetar med kundservice och bemötande! Biblioteksorganisationen i Karlskrona kommun är regionens största och består av ett stadsbibliotek, nio biblioteksenheter, ett mobilt bibliotek samt Carlskrona Läsesällskaps bibliotek. Organisationen har idag ett drygt trettiotal medarbetare. När vi nu fortsätter vår utveckling med nytt kulturhus, mobilt bibliotek, DigidelCenter och kontinuerlig verksamhetsförbättring, rekryterar vi till en roll där service och kundbemötande står i fokus.

Publiceringsdatum
2021-06-04

Dina arbetsuppgifter
Samordning av bibliotekens kundservice med fokus på bemötande, tillgänglighet och flexibilitet. I ditt team jobbar du tillsammans med 3 - 4 kollegor. Ett arbete pågår nu med att förenkla kontaktvägarna till oss och där kommer du att ha en viktig roll i att slutföra projektet. Rollen är ny och du har stort ansvar för, och möjlighet att, forma tjänsten och teamets funktion.
Som samordnare ansvarar du för att det finns gemensamma rutiner, dokumentation och kunskap om bibliotekens tjänster och service samt på vilket sätt som vi kommunicerar ut och levererar det vi erbjuder. I rollen ingår också att vara med och driva utvecklingen av biblioteken för att vi ska vara relevanta, tillgängliga och aktuella för våra medarbetare, medborgare och besökare. För detta ser vi att du behöver stor vana från förändringsarbete, en strategisk blick och erfarenhet av att arbeta för besökare och användares bästa i publika och offentliga miljöer. I tjänsten är du även en del av bemanningen av kundservicefunktionerna där telefoni, epost, chatt och fysiska möten är några av de sätt vi ger service på. Du utför sedvanligt biblioteksarbete med fokus på bibliotekets service och tjänsteutbud.

Kvalifikationer
För att klara rollen krävs att du har dokumenterad erfarenhet av liknande uppgifter i minst två år. Du har utbildning inom kundservice, pedagogik alternativt annan utbildning eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Tidigare erfarenhet av att samordna och leda en framgångsrik kundservice är meriterande liksom erfarenhet av Design Thinking (UX) eller liknande kundorienterade metoder. Det är även meriterande om du har kunskap om folkbibliotekets roll i samhället och de uppdrag som biblioteket har. Du har självklart mycket god datorvana och vi ser gärna att du har erfarenhet av ärendehanteringssystem.
Som person är du positiv, utåtriktad och engagerad då det är av vikt att du har god samarbetsförmåga med såväl kollegor inom kommunen som externa intressenter och samarbetspartners. Vi tror att du är en person som brinner för att hjälpa andra på ett personligt sätt och motiveras av utveckling och problemlösning. Vi vill att du i ditt arbete sätter besökaren i centrum och med kunskap och integritet medverkar till att forma ett bibliotek som är tillgängligt och angeläget för alla.
Du har möjlighet att, och förväntas, påverka innehållet i ditt arbete för att tillsammans med övrig personal utveckla biblioteksverksamheten. Detta kräver förmåga till strategiskt tänkande, ett strukturerat arbetssätt samt att du har god pedagogisk förmåga och kan skapa trygghet och kreativitet i arbetsgruppen.
För tjänsten krävs att du kan uttrycka dig väl i svenska och engelska i både tal och skrift. Har du även ytterligare språkkunskaper kan det vara meriterande.
Körkort B är ett krav.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet
Anställning
Tillsvidareanställning med placering i första hand på stadsbiblioteket. Tillträdesdatum enligt överenskommelse.
Kvälls- och helgtjänstgöring ingår. Provanställning kan komma att tillämpas.

Kontaktperson för detta jobb
Johan Vintén, Enhetschef Medier tfn, 0455-32 17 16
Fackliga företrädare
Katarina Möller, Vision tfn, 0455- 30 35 55

Övrig information
Karlskrona kommun använder kompetensbaserad rekrytering för att vara en arbetsgivare fri från diskriminering.
Vi har tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring och undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Karlskrona kommun tillämpar rökfri arbetstid.

Så ansöker du
Du är välkommen med din ansökan och merithandlingar senast 2021-06-20
Tjänsten söks via Karlskrona kommuns e-rekryteringssystem, se länk nedan.

Varaktighet, arbetstid
Heltid

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-06-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Karlskrona kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "192636".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Karlskrona kommun (org.nr 212000-0829)

Jobbnummer
5790664

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Karlskrona kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Karlskrona kommun: