Samhällsbyggnadskoordinator till samhällsbyggnadsförvaltningen
Nynäshamns kommun / Administratörsjobb / Nynäshamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Nynäshamn,
Trosa,
Salem,
Huddinge,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nynäshamns kommun i Nynäshamn,
Stockholm eller i
hela Sverige Vill du bidra till kommunens förändringsresa där vi skapar ännu bättre förutsättningar att möta behoven hos de som bor, verkar i och besöker Nynäshamns kommun - idag och i framtiden? Vill du ha en bred och viktig strategisk roll som har stor påverkan även i det operativa? Då behöver vi dig! Välkommen till vårt team på staben!
Nynäshamn är en kommun nära Stockholm som kontinuerligt växer för att rymma såväl fler som mer. Det är både intressant och utmanande att bevara och utveckla vår landsbygd och natur samtidigt som våra tätorter växer.
Publiceringsdatum2024-11-14Dina arbetsuppgifterSom samhällsbyggnadskoordinator ansvarar du för det administrativa arbetet främst kopplat till planerings- samt exploateringsverksamheten inom samhällsbyggnadsförvaltningen. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat att sköta utskick i samband med detaljplaneprocessen och i tidiga skeden på ett rättssäkert sätt, rapportera och följa upp statistik samt hantera debiterings- och fakturaunderlag åt förvaltningen.
Om arbetsplatsen
Samhällsbyggnadsförvaltningen ansvarar för översiktsplanering, mark- och exploateringsfrågor, miljö- och klimatfrågor, samhällsbyggnadsprocessen, trafik- och infrastrukturplanering, bygglovs- och tillsynsverksamhet, kartframställning, geografiska data (GIS) och analys för kommunens fysiska planering i de delar som rör detaljplanering och områdesbestämmelser samt frågor kring arkitektur och gestaltning. Även naturmiljö- och kulturmiljöfrågor ligger inom förvaltningens ansvarsområde. Förvaltningen är organiserad i fyra enheter: stab, plan- och bygglov, mark och exploatering samt strategisk planering. Vårt mål är att skapa en hållbar, levande och attraktiv kommun som möter invånarnas behov.
Staben består av två bygglovs- och tillsynskoordinatorer, en samhällsbyggnadskoordinator och en stabschef. Just nu arbetar även en arkivassistent på staben. Staben ska bidra till förvaltningens uppdrag genom att ansvara för de administrativa delarna i processer och ärendehantering. Staben ansvarar även för viss handläggning av ärenden och stöd till förvaltningschefen i planerings- och uppföljningsprocessen. I och med förvaltningens fokus på medborgarperspektivet ser staben till att förvaltningens mål kan uppnås.
Det här söker vi hos dig
För att lyckas i rollen har du:
• minst gymnasieexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren anser relevant
• erfarenhet av administrativt arbete eller motsvarande förvärvad kunskap
• goda läs- och språkkunskaper samt god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på i det svenska språket
• god datorvana och behärskar Office-programmen
Det är meriterande om du har:
• utbildning inom samhällsbyggnad/samhällsplanering/fastighetsrätt eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation
• erfarenhet av arbete inom samhällsbyggnadsprocessen eller motsvarande förvärvad kunskap
• kunskaper inom relevant lagstiftning kopplat till plan- och bygglov, samhällsbyggnad, fastighetsekonomi och fastighetsrätt
• kunskaper i MyCarta, Public 360, NOVA, Artvise och Proceedo
Personliga egenskaper vi letar efter
För att lyckas i rollen som samhällsbyggnadskoordinator är du strukturerad och noggrann genom att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du kommer med idéer och nya angreppssätt som leder till resultat i förbättrings- och utvecklingsarbetet inom staben och förvaltningen. Du behöver se helheter och kunna ta hänsyn till det större perspektivet vilket betyder att du är prestigelös och flexibel och kan snabbt lära dig nytt inom förvaltningens alla verksamhetsområden och anpassa arbetssätt efter nya förutsättningar. Arbetet innebär många kontakter, både internt och externt, vilket gör att du behöver ha lätt för att skapa goda relationer och du arbetar bra med andra människor.
Vid rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Det här erbjuder vi dig
• Hos oss får du göra skillnad i människors liv. Här har du nära till din chef och dina kollegor, påverkan och beslut.
• Nynäshamn är en lugn och trygg kommun. Tryggheten finns även i våra team - vi är prestigelösa, uppmuntrar och backar upp varandra när det behövs.
• Nynäshamns kommun är en del av Sveriges starkaste tillväxtregion. Vår resa ger dig möjlighet till utmaningar och varierande arbetsuppgifter.
• Vi erbjuder fri tillgång till gym. Du får även friskvårdstimme eller friskvårdsbidrag.
• Vi har en aktiv personalförening där du kan hyra stugor i fjällen och i skärgården. Du kan också delta i olika aktiviteter som till exempel padel, kajak och ridning.
• Här har vi flextid och kortare arbetstid under sommaren. Det finns också möjlighet till distansarbete.
Information om tjänsten
Sista ansökningsdag är 2024-12-06. vi kommer att behandla ansökningar löpande under ansökningstiden.
Tillträde: enligt överenskommelse
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: Heltid
Antal lediga befattningar: 1
Ref. nr: SBN/2024/1080/001
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-12-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Nynäshamns kommun (org.nr 212000-0233),
https://www.nynashamn.se/ Kontakt Fackliga företrädare nås via Kontaktcenter
Facklig företrädare
08-520 680 00 Jobbnummer 9011435
Observera att sista ansökningsdag har passerat.