Säljare Med Fokus På Hälsosektorn Till Innofactor
Swesale rekrytering och Bemanning AB / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Swesale rekrytering och Bemanning AB i Stockholm,
Solna,
Järfälla,
Botkyrka,
Sollentuna eller i
hela Sverige Om Tjänsten
Innofactor är ett unikt Microsoftfokuserat företag med över 600 anställda i Norden. På Innofactor Sverige får du arbeta med intressanta och utmanande projekt baserade på Microsoft Dynamics 365 tillsammans med erfarna och engagerade kollegor.
Vi erbjuder stora utvecklingsmöjligheter inom ett expansivt företag med möjlighet att påverka och bidra till företagets utveckling och resultat. Våra kunder befinner sig mitt i sin digitalisering och har ett stort intresse av förändring i form att förbättra och effektivisera sina arbetssätt. På så vis gör vi stor skillnad och skapar stort värde ute hos våra kunder. Som Microsoftpartner arbetar vi nära Microsoft och hålls ständigt uppdaterade om den senaste tekniken.
Dina Arbetsuppgifter
Som säljare på INNOFACTOR ansvarar du för hela affären och driver alla delar från förfrågan till signering, vilket inkluderar att skriva offerter, skapa kalkyler samt utforma avtal. Därefter lämnar du över till projektet och medverkar vid avstämningsmöten initialt i projektet. Du har ett övergripande affärsansvar genom hela projektet och uppföljning av lönsamhet samt medverkande vid utvärdering av projektet för att löpande förbättra försäljningsarbetet.
Vill du vara en del av ett framgångsrikt team på ett företag där det händer mycket och där modernt ledarskap tillämpas med fortlöpande feedbackmöten och där kunskapsöverföring och kompetensutveckling uppmuntras. Arbetet som Säljare innebär en blandning av strategiskt tänkande och operativa insatser. Du får goda möjligheter att använda och utveckla ditt affärsmanskap och påverka såväl ditt eget som företagets resultat. Du ser det som naturligt att arbeta med långsiktighet, förtroende och kompetens som ledord i affärsrelationerna.
Du kommer att jobba med marknadens, enligt oss, bästa arbetskollegor i en hjälpsam kultur där stöttning och kompetensöverföring uppmuntras och förväntas
Din Profil
Du ansvarar för att med hjälp av Innofactor produkter och tjänster bygga upp och förvalta en kundbas inom offentlig sektor med fokus på hälsobranschen. Detta görs genom att samarbeta med samt nyttja den kompetens som finns för offentlig sektor inom koncernen, inom Microsoft samt andra lämpliga samarbetspartners. Du ansvarar för att arbeta med kundutveckling och lösningsförsäljning av Innofactors produkter och tjänster mot nya och befintliga kunder.
Dina arbetsuppgifter är att:
• Identifiera och söka upp nya kunder inom offentlig sektor med fokus på hälsobranschen
• Omvandla Innofactors lösningar till affärsnytta för kunden.
• Säkerställa kundnöjdhet och att målen enligt affärsplan och budget uppnås.
• Etablera och fördjupa långsiktiga affärsrelationer med kundens nyckelpersoner genom hög närvaro och professionellt affärsmannaskap.
• Aktivt vårda och utveckla Innofactors kundrelationer och processer gentemot befintliga kunder samt löpande anpassa och förbättra vår affärs- och intäktsmodell.
• Affärsutveckla och analysera kunden för att säkerställa både kundens och Innofactors tillväxt och lönsamhet.
• Kommunicera och sälja in Innofactors olika erbjudanden (bredda affären) och medverka till referensbesök och korsförsäljning mellan kunderna.
• Delta på kundevent och seminarier samt vara delaktig i övrig marknads-kommunikation och kundbearbetning.
• Skapa ett nära samarbete med Innofactors förvaltnings- och konsultorganisation samt Microsoft
• Skapa effektiva kundteam anpassade för varje kund och affär.
• Bedriva aktiv konkurrensbevakning.
Övrigt
• Erfarenhet av lösningsorienterad försäljning och komplexa IT-lösningar. Erfarenhet av försäljning av CRM- eller affärssystem är meriterande.
• Erfarenhet att kommunicera och sälja lösningar till kundens högsta ledning.
• Inta en ledande roll i affärsteamen och aktivt arbeta i dessa tillsammans med andra projektmedlemmar, ofta i flera parallella affärsprojekt på olika kunder.
• Erfarenhet av att driva komplexa offert- och avtalsförhandlingar.
• Förmåga att utifrån en kunds utmaningar i verksamheten se potential och affärsmöjligheter samt driva säljprocessen mot avslut både i enskilda affärscase mot kund
eller samarbete med partners.
• Högskoleutbildning/Eftergymnasial utbildning eller motsvarande
• Goda kunskaper i Svenska och Engelska
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2018-05-18ErsättningFast lön + provision
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-31
Ange följande referens när du ansöker: 1768
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktThomas Wilander
FöretagSwesale Rekrytering och Bemanning AB
AdressSwesale Rekrytering och Bemanning AB
Warfvingesväg 39
11251 Stockholm
KontorsadressWarfvingesväg 39
Jobbnummer 4151116
Observera att sista ansökningsdag har passerat.