Säljansvarig med intresse för affärsutveckling till AD company

BRA HR / Försäljningsjobb / Jönköping
2018-02-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Säljansvarig med intresse för affärsutveckling till AD company" (publicerad 2018-07-06) ⬅️


Visa alla försäljningsjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos BRA HR i Jönköping, Nässjö, Värnamo eller i hela Sverige

Arbetsgivarbeskrivning
AD company är ett av Sveriges äldsta profilföretag, vilket det blivit genom noggrannhet i detaljer, känsla för långvariga samarbeten och ett unikt nätverk av leverantörer.

Företaget har vuxit och planerar för fortsatt tillväxt de kommande åren. AD company är grossister och levererar produkter till sina återförsäljare både från lagret, genom den egna tryckeri- och brodyranläggningen i Jönköping samt direkt från fabriker över hela världen, främst Asien. AD company är branschledande med sitt CSR-arbete - Corporate Social Responsibility - vilket tillsammans med kvalitetsfokus genomsyrar hela verksamheten. Kontoret på Ljungarums industriområde i Jönköping bemannas i dagsläget av 13 personer som tillsammans omsatte ca 25 MSEK under 2017.

AD company mottog 2017 utmärkelsen "Årets Initiativ" av Jönköpings kommun och utsågs 2015 till "Årets leverantör" av sina kunder. Efterfrågan på företagets produkter ökar och AD company ser stora möjligheter till utveckling av verksamheten. I samarbete med BRA HR rekryteras därför en Säljansvarig affärsutvecklare.

Ansvar och arbetsuppgifter
Du kommer ha det övergripande ansvaret för försäljningen och tillsammans med VD kommer du att driva utvecklingen av företaget. Både du och befintliga säljare arbetar operativt med försäljning till företagets kunder som i dagsläget främst består av återförsäljare inom profilbranschen. Ditt huvudansvar inom den operativa försäljningen blir att behålla och utveckla de större avtalskunderna.

Du kommer genomgå en gedigen introduktion på företaget där du får lära dig samtliga delar av verksamheten. Tyngdpunkten kommer att vara på marknad/försäljning. Du kommer få detaljerad produktutbildning och göra sambesök hos kunderna tillsammans med VD och säljare.

När du är introducerad och igång i din tjänst kommer din vardag att innehålla klassiska säljuppgifter som att planera, rapportera och följa upp säljaktiviteter både för egen del och för övriga säljare på företaget. Du besöker kunderna och deras showrooms runt om i landet, planerar för och deltar på mässor samt utbildar kunderna i det viktiga CSR-arbetet som AD Company aktivt bedriver. En betydande del av arbetet är dessutom att beräkna och presentera olika affärsupplägg för kunderna. En viktig uppgift är förstås att löpande coacha dina medarbetare och kollegor såväl på distans som "hemma" på kontoret.

Utöver detta blir ett viktigt och spännande uppdrag att tillsammans med VD utveckla försäljningen och bolagets strategiska inriktning.

Publiceringsdatum
2018-02-05

Kvalifikationer
Vi söker dig som har stor erfarenhet av B2B försäljning och gärna har haft personalansvar tidigare. Du har god känsla för affärer och ett naturligt siffersinne. De formella grundkrav vi ställer är att du har en fullgjord, teoretisk gymnasieutbildning, generellt sett goda IT-kunskaper (Office-paketets programvaror) samt goda kunskaper i både svenska och engelska. Erfarenhet av försäljning via återförsäljare och av detaljhandelsbranschen är meriterande.

Din personlighet
Det viktigaste för oss är dina personliga egenskaper. Du har en professionell attityd och hög ambition att lyckas i ditt arbete. Du är en person med stort eget driv och ansvarskänsla samtidigt som du är en lyssnande och coachande ledare. Det är viktigt att du har förmågan att anpassa dig till olika typer av människor då din vardag till stor del kommer bestå av möten och samtal både med inköpare på stora bolag och företagare som driver mindre bolag. Du har en förmåga att tänka och agera såväl strategiskt som operativt och uppskattar blandningen av detta.

Villkor och arbetsmiljö
Du utgår från det trevliga och funktionella kontoret i Jönköping och tillbringar delar av tiden ute hos kunderna som finns över hela landet. Uppskattningsvis har du ca 20-30 övernattningar per år.

Är du rätt person för AD company kommer du att få stora möjligheter att vara med påverka tillväxten och utvecklingen hos ett redan framgångsrikt företag.

Rekryteringsprocessen
Vi kommer att ta del av ansökningarna löpande under ansökningstiden. Om det här är intressant för dig vill vi därför att du söker tjänsten så snart som möjligt och senast den 28 februari.

Välkommen!

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast och enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Fast månadslön + bonus

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-28
Ange följande referens när du ansöker: 2018/5
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Pernilla Nylén, rekryteringskonsult, BRA HR 036-291 68 28 (ej nåbar mellan 9-18 februari)

Företag
BRA HR

Adress
BRA HR
Barnarpsgatan 7, 2 tr
55316 Jönköping

Kontorsadress
Barnarpsgatan 7, 2 tr

Jobbnummer
3944619

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från BRA HR

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos BRA HR: