Säljande orderadministratör till XL Office

KFX HR-partner Stockholm AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2017-01-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Säljande orderadministratör till XL Office" (publicerad 2017-01-10) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos KFX HR-partner Stockholm AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Huddinge eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2017-01-03

Om tjänsten
Är du en driven och relationsskapande person med erfarenhet av försäljning och administration? XL Office söker nu orderadministratör till kontoret i Nacka, med start omgående. Detta är en tjänst för dig som vill utvecklas i din roll som säljare, samtidigt som du får möjlighet att tillämpa dina tidigare erfarenheter från serviceyrket!

Om företaget
XL Office Team AB bildades 1988 och är ett företag med ca 30 anställda. Man är ett helägt men fristående dotterbolag till Canon Svenska AB. XL Office kan därför stoltsera med det lilla bolagets flexibilitet, samtidigt som mani erbjuder det stora bolagets trygghet. XL Office Team erbjuder helhetslösningar till kontor; allt från kontorsmaterial, kontorsmaskiner till avancerade systemlösningar. Här arbetar man efter devisen "Personligt engagemang, omtanke och kvalitet". Nöjda kunder är och har alltid varit det viktigaste! Efter en sammanslagning 2014, av den redan etablerade förbrukningsavdelningen på XL Office Team och före detta Océs mediaavdelning, skapades Canon Media. Canon Media erbjuder kunderna hög kompetens och expertis för att hjälpa dem att utveckla sina affärer med högkvalitativa produkter och lösningar. I kombination med ett brett erbjudande och professionella medarbetare är man en viktig partner för kunder, där man kan erbjuda allt inom förbrukning.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som ordermottagare kommer du att ingå i ett energifyllt team där försäljning och service är drivande faktorer. Dina främsta arbetsuppgifter kommer vara att sälja och supportera via telefon, samt administrera orders som går via företagets webshop och affärssystemet SAP. I din roll har du en nyckelfunktion gentemot företagets kunder, då du ansvarar för kommunikationen och dialogen med de. Internt kommer du att bygga upp en stort kontaktnät och ha ett nära samarbete med företagets säljare.

Kvalifikationer
Detta är en roll för dig som drivs av utmaningar och viljan att leverera goda resultat. För att passa i rollen tror vi du är en utåtriktad person som inte är rädd för att knyta kontakter. Du trivs i ett socialt klimat och service är något som du brinner för. För dig är kunden viktig och i rollen som orderadministratör har du en stor roll i att forma företagets servicefunktion. Vidare har du givetvis en administrativ ådra som möjliggör för dig att arbeta strukturerat och kvalitativt. För denna rollen är SAP ett krav, då affärssystemet kommer att vara ett arbetsredskap från dag ett. Vi tror att du har;

• Tidigare erfarenhet av försäljning
• God känsla för service och kundbemötande
• Erfarenhet av adminsitrativa arbetsuppgifter
• Kunskaper inom SAP

Övrig information
Start för tjänsten är omgående så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Urval sker löpande och tjänsten kan därmed komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Linnea Hägg.

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-31
Ange följande referens när du ansöker: 2544
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linnea Hägg linnea.hagg@kfx.se

Företag
KFX HR-partner Stockholm AB

Adress
KFX HR-partner Stockholm AB
Sturegatan 38
11436 Stockholm

Kontorsadress
Sturegatan 38, Stockholm

Jobbnummer
3243219

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från KFX HR-partner Stockholm AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos KFX HR-partner Stockholm AB: