Säljande kundsupport/innesäljare sökes!
Arena Personal Nordic AB / Säljarjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Eskilstuna,
Kungsör,
Västerås,
Strängnäs,
Hallstahammar eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arena Personal Nordic AB i Eskilstuna,
Kungsör,
Västerås,
Strängnäs,
Hallstahammar eller i
hela Sverige Om tjänsten
Till kund söker vi nu efter en kundsupport/innesälj.
Vår kund har behov att hyra in en person som snabbt kan sätta sig in i nya arbetsuppgifter då uppdraget till att börja med är på 1 mån med möjlighet till förlängning.
Arbetet inefattar arbetsuppgiter som:
• Kundkontakter; uppsökande försäljning, besvarande av förfrågningar, information om orderdetaljer, med mera.
• Dagliga kontakter med vår tyske säljrepresentant och kunder i de tysktalande länderna
• Upprättande av offerter efter generella prislistor och regler för rabatter. Avstämning med Försäljnings- & Marknadschef vid behov
• Offerter till kund; angivande av pris, leveranstid, övriga detaljer
• Orderhantering; mottagande, registrering, planering, ordererkännande, bevakning, mm
• Kontakter med företagets övriga funktioner såsom till exempel Produktion, Kvalitet, Teknik och Ekonomi
• Rapporterar till Försäljnings & Marknadschef
• Attesträtt enligt fastställd attestordning
• Se till att avdelningens rutiner och processer följs och att uppsatta mål nås
• Att medverka till att kvalitet- och miljöarbetet bedrivs enligt system, policy och målsättning
• Förfrågningar till och beställningar från våra fabriker i USA
• Hantering eventuella reklamationer tillsammans med Kvalitetsavdelningen
• Övrigt förekommande arbetsuppgifter på avdelningen
• Upprättande av statistik och rapportering internt och i förekommande fall externt
Urval sker löpande så vännta inte med din ansökan!
Din profil
• Teknisk utbildning
• Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Goda Excel kunskaper
• Vana vid att arbeta i affärssystem
• Engelska i tal och skrift ett krav, övriga språk såsom Tyska, Franska och Mandarin är meriterande
Vi ser vidare att du är serviceinriktad och har kundens bästa för dina ögon, självgående och duktig på att hålla många bollar i luften. Du är samarbetsvillig och en positiv individ som ser möjligheter. God struktur, noggrann och detaljerad är självklarheter för dig.
Du inser vikten med en bra kommunikation med såväl kunder som kollegor.
Vi erbjuder
Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Vi erbjuder tjänster inom olika områden och på olika nivåer. Hos oss har du chans att utvecklas genom varierande typer av uppdrag hos våra kunder. Du får flexibla arbetsförhållanden och -tider. Som extern medarbetare har du möjlighet att lära känna olika arbetsgivare och medarbetare, se nya arbetssätt och processer, arbeta i flera system och därmed bredda din kompetens och samla erfarenhet. Du får även viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär. Samtidigt står vi bakom dig och ger stöd när det är nödvändigt! Många av våra medarbetare får anställning hos våra kunder efter genomfört uppdrag.
Om verksamheten
Vi har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. Vi försöker hitta uppdrag som passar dig som medarbetare så att du hela tiden utvecklas för då vet vi att du trivs och gör ett bra jobb! Vi agerar professionellt i alla lägen och har gedigen kompetens i bolaget. Du som medarbetare får därför trygghet och en kompetent arbetsgivare. Våra Konsultchefer arbetar från början till slut med kunder och medarbetare i hela bemanningsprocessen vilket gör att vi har en nära kontakt och vet vad som är på gång och aktuellt för dig för tillfället.
Ansökan
Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, 3-6 månader
Publiceringsdatum2017-08-25ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-09-25
Ange följande referens när du ansöker: 4969
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPatrick Bihler
patrick.bihler@arenapersonal.com 073-9179303
FöretagArena Personal Nordic AB
AdressArena Personal Nordic AB
Rademachergatan 1
63220 Eskilstuna
KontorsadressRademachergatan 1
Jobbnummer 3663216
Observera att sista ansökningsdag har passerat.