Säljande Kundrådgivare till ICA Banken

Experis AB / Kundservicejobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Borås, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås, Vårgårda eller i hela Sverige

Tycker du att det är "wow" att få möta kunden över telefon och motiveras av att hjälpa kunden till de bästa lösningarna? Trivs du att jobba i en grupp där du får vara dig själv, ta ansvar och utvecklas tillsammans?

Vi på ICA Banken är inne i en spännande utvecklingsresa och söker dig som vår nya kollega till ICA Bankens kundservice! ICA Banken ingår i ICA koncernen vilket ger dig stora utvecklingsmöjligheter inom din nya roll och inom ICA.

Rollen som kundrådgivare på bankens kundservice innebär att du tar ansvar för att leverera ett kundmöte i världsklass. Vad innebär det i praktiken? Hos oss innebär det ett engagerat och personligt bemötande till varje kund. Ett enkelt kundmöte med behovsanpassade lösningar, omtänksamma och personliga erbjudanden där kund alltid är i fokus.

Våra kunder kontaktar oss i första hand via telefon och via våra digitala kanaler. Du ansvarar för att med ett leende på läpparna, enkelt och smidigt göra en korrekt analys av kundens behov. Du behöver också kunna guida kunden till behovsanpassade lösningar med tillhörande bankprodukter och tjänster.

Exempel på arbetsuppgifter som ingår i ditt nya jobb:

* Du ansvar för att leverera ett enkelt, personligt och engagerat kundmöte via telefon i första hand, och via våra digitala kanaler.
* Du ansvarar för att hjälpa våra kunder med bankrelaterade frågor och guidning i digitala miljöer.
* Du ansvarar för att hjälpa kund med sin vardagsekonomi genom att erbjuda helhetslösningar som är anpassade utifrån kundens behov och vårt kunderbjudande

Vad erbjuder vi dig i ditt nya jobb?

Vi erbjuder dig ett utvecklande jobb i en värderingstyrd och kompetensbaserad verksamhet. Genom ditt självledarskap, personlig utveckling och tillsammans med dina kollegor bidrar du till en framgångsrik verksamhet, god arbetsmiljö och ett kundmöte i världsklass. Du kommer få arbeta tillsammans med oss i ett aktivitetsanpassat kontor med fantastiska kollegor.

Vill du göra varje dag lite enklare ihop med oss?

Varje dag är en härlig utmaning på ICA Banken & ICA Försäkring. Varför det? Jo, för att hela vår bransch håller på att förändras. Och den förändringen öppnar för spännande utmaningar där gamla invanda sätt att arbeta på utmanas. Det betyder också att vi behöver hålla oss i konstant utveckling. På riktigt. Både som individer och som verksamhet. Vi behöver föra samman innovation och digitalisering i en härlig kombination, där vi tillsammans kan hitta de där smarta och praktiska lösningarna som kunderna knappt vet om att de behöver.

Vem är du?

* Du tar ansvar, för din utveckling och dina kunder
* Du är nyfiken
* Du vågar testa nya saker, och ser varje lärdom som en utvecklingsmöjlighet
* Du utstrålar arbetsglädje
* Du är en social person och har lätt för att skapa relationer med både kollegor och kunder
* Du tycker om att utvecklas. Att utveckla andra ser du som en naturlig del av livet liksom att våga fråga
* Du trivs med att ta eget ansvar för dina leveranser
* Du är kund och affärsorienterad
* Du har en god förmåga att ta till dig och strukturera komplex information
* Du har god analytisk och kommunikativ förmåga

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du har ett personligt engagemang, högt självledarskap och en god förmåga att tillgodose kundens behov och arbeta för uppsatta mål, där affärsmannaskap, tillgänglighet och kundnöjdhet står i fokus.

Du behöver inte vara fullärd genom att ha en lång arbetslivserfarenhet eller en tung bankutbildning i botten. Däremot har du tidigare arbetat med telefon som främsta verktyg och har erfarenhet av komplexa produkter och tjänster. Om du har tidigare erfarenhet från bank och finansverksamhet är det meriterande. Du har gymnasieexamen eller motsvarande erfarenhet. Har du akademisk eller motsvarande utbildning inom området är det meriterande. Vidare har du ett genuint intresse för privatekonomi, god datorvana samt mycket goda kunskaper i svenska och engelska.

ICA ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar därför efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför.

ICA värnar om goda arbetsmiljöförhållanden för våra medarbetare. Vi har som målsättning att ha totalt rökfria arbetsplatser. Vi tillämpar drogtestning, kontroll av kreditupplysning och i vissa fall även utdrag ur belastningsregistret i samband med rekryteringsförfarandet.

Tjänsten är på heltid i Borås, och ICA Bankens öppettider är vardagar 08.00-20.00 och helger 10.00-16.00. Vi erbjuder tillsvidareanställning med provanställning och tillträdet sker efter överenskommelse. Anställningen börjar med en introduktion på ICA Banken.

Är du intresserad?
Jefferson Wells är en del av Manpower Group och vi är specialister på att matcha din kompetens med din nästa utmaning. För ytterligare information om tjänsten, kontakta rekryteringskonsult Sara Takahashi på telefonnummer: 070-666 91 88 eller via e-post: sara.takahashi@jeffersonwells.se

Vi arbetar med löpande urval - välkommen med din ansökan så snart som möjligt!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Publiceringsdatum
2021-10-25

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-11-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Experis AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "718bd580-fc83-".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Experis AB (org.nr 556855-1104)

Arbetsplats
ICA Banken AB via Jefferson Wells Rekrytering

Kontakt
Sara Takahashi
033 - 211988

Jobbnummer
6067077

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: