Sälj och orderkoordinator till Solna
Andara Group AB / Säljarjobb / Solna
2025-10-20
Visa alla säljarjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Andara Group AB i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Järfälla eller i
hela Sverige Vår kund i Solna söker en noggrann, engagerad och positiv sälj och orderkoordinator som vill vara med och stärka sitt säljteam.
Som sälj och orderkoordinator är du navet mellan försäljning, kund och lager. Du ansvarar för att stötta säljarna med administration, orderhantering, kundkontakter och att se till att allt flyter smidigt från offert till leverans. Du får en viktig roll i att skapa kundnöjdhet - med struktur, service och samarbete.
I den här rollen söker vi en person som har dokumenterad erfarenhet av projektledning och som dessutom har arbetat med Key Account Management eller motsvarande arbetsuppgifter. Du kommer att spela en viktig roll i att stödja vår kunds KAM-säljare, samt i att bygga och vårda relationer med några av vår kunds största och viktigaste kunder.
Som en del av teamet kommer du att:
Driva och samordna projekt från start till mål, med fokus på kvalitet, tid och kundnöjdhet
Delta i regelbundna kundmöten, identifiera behov och presentera skräddarsydda lösningar
Arbeta proaktivt med att föreslå förbättrade och effektivare arbetssätt - både internt och för kund
Bidra till företagets tillväxt och kundutveckling genom att agera som en strategisk partner
Vara ett nära stöd till KAM-säljare, inklusive administration, offertarbete, uppföljning och koordinering
Vi söker dig som har ett strukturerat arbetssätt, stark kommunikativ förmåga och ett stort affärsdriv. Du trivs i en roll där du får arbeta kundnära, bygga långsiktiga relationer och bidra till konkreta resultat - både för kund och företag.
Publiceringsdatum2025-10-20Dina arbetsuppgifter Registrera och följa upp ordrar i affärssystemet SAP
Stötta säljavdelningen med offerter, fakturering och leveransuppföljning
Hantera kundförfrågningar och säkerställa snabb återkoppling
Arbeta med administrativa uppgifter kopplade till avtal, priser och produktinformation
Samarbeta med logistik, inköp och ekonomi för effektiva processer
Vi erbjuder:
En trygg anställning som konsult hos oss på Andara.
Friskvårdsbidrag samt tjänstepension.
37,5 timmes arbetsvecka.
Ljusa fräscha lokaler mitt i Solna.
Konsulträffar såsom jul & sommarfester.
Gemensamma luncher och täta avstämningar med din konsultchef.
Vem söker vi? - Administrativt skicklig och serviceinriktad kollega
Du är prestigelös, säljorienterad och van att hålla många bollar i luften
Du har erfarenhet av SAP ( Ett krav för rollen )
Du har akademisk bakgrund
Har erfarenhet av säljadmin
Trivs i en roll med mycket kontakt internt och externt
Är prestigelös och hjälper gärna till där det behövs
Har goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift
Bekväm med Officepaketet
Anställningsvillkor och information
Omfattning: Heltid
Start: Omgående. Rollen är ett konsultuppdrag på 12 månader med goda möjligheter till förlängning och du kommer att bli anställd som konsult hos oss på Andara.
Placering: Solna med möjlighet till hybrid arbete 2 dagar i veckan
Andara Group tar hand om hela rekryteringsprocessen. Vid frågor om tjänsten, kontakta vår konsultchef på
ellinore.pereira@andaragroup.se.
Vi ser fram emot din ansökan och välkomnar dig till vår kunds team i Solna!
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2026-04-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Andara Group AB (org.nr 556900-9003),
https://www.andaragroup.se/ Arbetsplats Andara Professionals
Kontakt Ellinore Pereira
ellinore.pereira@andaragroup.se Jobbnummer 9565467