Säkerhetsstrateg till Utbildningsförvaltningen
Göteborgs kommun / Säkerhetsjobb / Göteborg
2022-07-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Säkerhetsstrateg till Utbildningsförvaltningen" (publicerad 2022-08-26) ⬅️
Visa alla säkerhetsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg,
Härryda,
Tjörn,
Alingsås,
Uddevalla eller i
hela Sverige Vår vision är att Göteborg ska vara en internationellt ledande utbildnings- och kunskapsstad.
Utbildningsförvaltningen i Göteborg bedriver verksamhet inom kommunal gymnasieskola, kommunal vuxenutbildning, yrkeshögskola, gymnasiesärskola, studie- och yrkesvägledning, modersmål samt skolutveckling.
I vårt arbete har vi ett tydligt elevfokus som sätter kunskap och färdigheter i ett sammanhang där inre motivation, medskapande och lust att lära är viktiga ingredienser.
Vi arbetar utifrån alla människors lika värde och rättigheter. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där både elever och medarbetare är delaktiga och verkar för varandras framgång.
Publiceringsdatum2022-07-18ArbetsuppgifterTjänsten som säkerhetsstrateg är organisatoriskt placerad på avdelningen administration och ekonomi. Avdelningen består av fyra enheter, informations- och ärendehantering, ekonomi, inköp samt fastighet och säkerhet. Du kommer att jobba på enheten för fastighet och säkerhet. Du rapporterar till avdelningschef för administration och ekonomi. Enheten består idag av tre medarbetare som jobbar i nära dialog med förvaltningens utbildningschefer och rektorer. I rollen som säkerhetsstrateg så har du ett nära samarbete med förvaltningsdirektören.
Du har samordningsansvar avseende säkerhetsfrågorna på förvaltningen. Detta innebär samarbete med polis, räddningstjänst och utbildningschefer för att hantera både akuta och långsiktiga säkerhetsfrågor kopplade till förvaltningens verksamhet.
I tjänsten ingår även att:
• Vidareutveckla förvaltningens systematiska brandskyddsarbete (SBA) och rutiner för personsäkerhet.
• Ta fram förvaltningens riskhantering med avseende på säkerhet/risk och sårbarhetsanalys. Framställa rapporter och beslutsunderlag till förvaltningsledningen inom säkerhetsområdet.
• Stödja förvaltningens chefer gällande säkerhetsfrågor.
• Koordinera och utvärdera utbildningar inom säkerhetsområdet.
• Samordna och driva krisberedskapsarbetet inom förvaltningen och i samverkan med andra förvaltningar och myndigheter
• Ansvara för att förvaltningens styrande och stödjande dokument inom säkerhetsområdet är aktuella.
KvalifikationerVi söker dig med högskoleutbildning eller annan eftergymnasial utbildning med inriktning mot säkerhet/krisarbete eller erfarenhet/utbildning som förvaltningen bedömer likvärdig.
Vi söker dig som är samarbetsinriktad, lyhörd och strukturerad. Du ska ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.
Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av arbete med strategiska säkerhetsfrågor.
• Yrkesbakgrund inom pedagogisk verksamhet.
ÖVRIGT
Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige.
Med hänvisning till lagarna som reglerar registerkontroll så måste den som erbjuds denna tjänst uppvisa utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtal kan upprättas.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2022-12-01 Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-08-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagGÖTEBORGS KOMMUN
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C95891".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)
Arbetsplats Göteborgs Stad , Utbildningsförvaltningen
Kontakt HR-chef
Håkan Larsson
hakan.larsson@educ.goteborg.se 0707-64 20 72 Jobbnummer 6827781
Observera att sista ansökningsdag har passerat.