Riksteatern söker IT - Supporttekniker
Riksteatern / Supportteknikerjobb / Botkyrka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Botkyrka,
Salem,
Ekerö,
Huddinge,
Södertälje eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Riksteatern i Botkyrka,
Stockholm,
Karlstad,
Skövde,
Jönköping eller i
hela Sverige Vad innebär tjänsten:
Som firstline-support arbetar du mot hela Riksteaterns nationella och decentraliserade organisation för att serva användare med IT-relaterade frågor och ge support.
Du har en viktig roll i att vara ett stöd för verksamheten genom att hjälpa till med hård- och mjukvarufrågor samt förse användarna med teknisk utrustning. Support kommer ske på plats samt över telefon och e-post. Du bidrar till att säkra implementering av Riksteaterns nya IT miljö.
Som Supporttekniker är du en del i ett team på den nybildade IT avdelningen bestående av 2 medarbetare och en IT chef. Du kommer att arbeta nära Riksteaterns samtliga delar; tjänstepersoner i Hallunda, på turné och på vårt dotterbolag Södra Teatern.
Publiceringsdatum2015-02-20BakgrundVi önskar att du har en gymnasial utbildning inom IT eller kundservice, motsvarande KY- utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
Du har arbetat minst i 3 år i en kundsupportroll. Du pratar och skriver svenska och engelska flytande. Du har körkort.
Du har ett pedagogiskt förhållningssätt med ett intresse för och en vilja att hjälpa andra. Du är drivande genom att ta eget ansvar för arbetet och din egen utveckling samt att du planerar din vardag strukturerat.
Övrig informationTjänsten är placerad i Hallunda, Stockholm och är en heltidstjänst. Den inleds med en provanställning med avsikt att övergå till en tillsvidareanställning.
Tillträde snarast möjligt. Vi behandlar ansökningar löpande.
Har du frågor kontakta Carl Leijon, IT- chef 08-531 99 478 eller Rebekka Rintala von Knorring, HR- specialist 08-531 99 467
Riksteatern är en folkrörelse som äger en turnerande nationalscen. Över 40 000 medlemmar, 230 Riksteaterföreningar, 21 regionala föreningar och 50 ansluta organisationer i hela Sverige är en del av Riksteatern som arrangerar, förmedlar, producerar och utvecklar scenkonst. Riksteaterns vision är scenkonst som sätter tankar och känslor i rörelse - för alla överallt. Kärnan i folkrörelsen är ideellt arbetande i teaterföreningar över hela landet. Det är de som är Riksteaterns ägare. Riksteatern medverkar till fler än en miljon scenkonstbesök per år och har också en omfattande internationell verksamhet. Läs mer på
www.riksteatern.seAnställningsvillkor enligt avtal. Riksteatern är en organisation för alla, med plats för var och ens särskilda förmågor, perspektiv och kreativitet. I Riksteatern ska alla kunna vara delaktiga oavsett t.ex. var man bor, kön, ålder, utbildning, sexuell läggning, social eller etnisk tillhörighet.
KörkortskravB
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
TillträdeTillträde snarast möjligt
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-03-16
Välkommen med din ansökan.
Maila ditt personliga brev och din meritförteckning snarast, vi behandlar ansökningar löpande dock senast den 16 mars till
Personal@riksteatern.se .
Märk din ansökan i ämnesraden med " IT-Supporttekniker".
Ansökan kan skickas till e-postadress:
Personal@riksteatern.seKontaktCarl Leijon, IT- chef 08-531 99 478
Rebekka Rintala von Knorring, HR- specialist 08-531 99 467
FöretagRiksteatern
AdressRiksteatern
Hallundavägen 30
14583 NORSBORG
KontorsadressHallundavägen 30
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-53199100
Faxnummer: 08-53183012
E-postadress:
info@riksteatern.se Jobbnummer 2176362
Observera att sista ansökningsdag har passerat.