Riksrevision söker lönehandläggare till HR-enheten
Riksrevisionen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Riksrevisionen i Stockholm,
Uppsala,
Karlstad,
Jönköping eller i
hela Sverige Vill du arbeta i en verksamhetsnära roll med många kontaktytor i en viktig funktion? Vi erbjuder ett självständigt arbete i en utvecklande miljö där vi har stort fokus på service och att förbättra verksamhetens processer och metoder.
Vi behöver nu förstärka vår HR-enhet med ytterligare en lönehandläggare som kommer arbeta brett med hela processen för löneutbetalningar, statistik samt personaladministration.
Riksrevisionen är en myndighet under riksdagen med ca 320 anställda bidrar till utvecklingen av den statliga verksamheten och våra granskningar leder ofta till diskussion, beslut och förändring, som faktiskt påverkar medborgarna.
Publiceringsdatum2023-02-07Dina arbetsuppgifterHR-enheten har ett strategiskt uppdrag att samordna den övergripande arbetsgivarpolitiken, i syfte att vara en attraktiv arbetsgivare. Vi arbetar även operativt genom att vara ett löpande stöd till chefer och medarbetare i frågor som bland annat handlar om kompetensförsörjning, arbetsrätt, rekrytering, arbetsmiljö, rehabilitering och löneadministration. HR-enheten består av 8 medarbetare, varav en lönehandläggare.
I rollen som lönehandläggare arbetar du huvudsakligen med löneadministration och löneutbetalningar i lönesystemet Unit4 ERP. Du registrerar och kontrollerar löneunderlag och har hand om hela kedjan från inregistrering till löneutbetalning. Rollen som lönehandläggare innefattar även personaladministration såsom att skriva anställningsbeslut, att administrera pensionsärenden, samt att ta fram rapporter och statistik. Arbetet innebär en hög grad av självständighet men också ett nära samarbete med såväl övriga medarbetare på HR-enheten som ekonomienheten. Som lönehandläggare förväntas du kunna arbeta såväl självständigt som i grupp.
BakgrundVi söker dig som har en akademisk- eller KY/YH utbildning löneadministration eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Du har minst två års erfarenhet av löneadministrativt arbete och har god systemvana inom lönesystem. Du är kunnig inom arbetstids- och lönefrågor samt är van att tolka och tillämpa lagar och kollektivavtal. Det är meriterande om du har erfarenhet av lönesystemet Unit4 ERP och tidigare har arbetat på myndighet. Du behöver även kunna uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift.
Dina personliga egenskaper
I rollen som lönehandläggare har du daglig kontakt med myndighetens medarbetare och våra chefer. Detta ställer krav på att du har hög integritet och kan hantera känslig information. Vi ser gärna att du är van att arbeta strukturerat och har en förmåga att arbeta med flera parallella arbetsuppgifter. I rollen arbetar du självständigt men också tillsammans med övriga kollegor vilket gör att det är viktigt att du har en god samarbetsförmåga. Du ska vara en noggrann, öppen och serviceinriktad person. Då du har många interna kontakter är det även viktigt med en god kommunikativ förmåga.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt om anställningen
Anställningen är tillsvidare och inleds med sex månaders provanställning . Tillträde sker enligt överenskommelse.
Vi arbetar sedan augusti 2020 i ett aktivitetsbaserat kontor på Sankt Eriksgatan 117 i Stockholm, med ett rikt utbud av restauranger och butiker i närheten samt i anslutning till det nya området Hagastaden. Lokalerna är nyrenoverade, ljusa och erbjuder goda möjligheter till såväl tyst arbete som samtal och möten med kollegor.
Inom ramen för din anställning finns möjlighet att ingå en överenskommelse som ger dig möjlighet att arbeta på distans hemifrån upp till två dagar i veckan.
Skicka in din ansökan med CV och personligt brev via vårt rekryteringssystem senast 2023-02-28.
Mer information om anställningen
Vill du veta mer om tjänsten kontakta Anette Bäck, enhetschef, 073-445 21 80.
Mer information om hur det är att arbeta hos Riksrevisionen hittar du på vår webbplats.
Fackliga representanter
Lena Lakso, Saco-S/Riksrevisionen, 08-5171 4155.
Anders Verf, ST/Riksrevisionen, 08-5171 4083.
Om Riksrevisionen
Riksrevisionen är en myndighet under riksdagen med uppdrag att genomföra oberoende granskning av statens verksamhet. Vår uppgift är att bedöma resultatet av statliga insatser, om skattepengar har använts effektivt och om myndigheter har redovisat sin verksamhet på ett rättvisande sätt. Resultatet av våra granskningar får ofta uppmärksamhet och ligger till grund för debatt och beslut om förändring i viktiga samhällsfrågor. Vi företräder också Sverige som nationellt revisionsorgan och bedriver utvecklingssamarbeten med revisionsmyndigheter i Afrika, Asien och östra Europa.
Ersättning Individuell lönesättning
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-03-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Riksrevisionen (org.nr 202100-5422),
http://www.riksrevisionen.se/ Jobbnummer 7420231
Observera att sista ansökningsdag har passerat.