Riksarkivet söker medarbetare till Kundcenter
Riksarkivet / Butikssäljarjobb / Sollefteå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Sollefteå,
Kramfors,
Ragunda,
Mark,
Härnösand eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Riksarkivet i Sollefteå,
Härnösand,
Ånge,
Östersund,
Uppsala eller i
hela Sverige Riksarkivet är en av Sveriges stora kulturmyndigheter, med uppgift att vara statlig förvaltningsmyndighet för arkivfrågor. Hos Riksarkivet bevaras framför allt statliga arkivhandlingar från medeltiden till i dag, men också handlingar från enskilda personer och organisationer. Riksarkivet har ett särskilt ansvar för den statliga arkivverksamheten och för arkivvården i Sverige. I uppdraget ingår tillsyn över de statliga myndigheternas arkivhantering. Genom att utveckla specifikationer för e-arkiv skapar Riksarkivet förutsättningar för att digitala handlingar ska bevaras för framtiden.
Svensk arkivinformation, SVAR, är en avdelning inom Riksarkivet. Avdelningens huvuduppgift är att tillgängliggöra arkiven för forskningsändamål bl.a genom digitalisering och tjänster för elektronisk tillgång. Avdelningen finns i Ramsele och har 36 anställda.
Publiceringsdatum2014-11-28ArbetsuppgifterVi söker en medarbetare till SVARs kundcenter. Arbetet är omväxlande med mycket externa kontakter via telefon och e-post. Främst med användare och kunder från Sverige, en del kontakter sker även med kunder från utlandet. Arbetet består till stor del av information och service samt administration av kunder, försäljning och leverans. Funktionen sköter även myndighetens fakturering.
Du kommer bland annat att få svara på frågor och ge information om våra produkter och tjänster samt övergripande information om Riksarkivets arkivbestånd, svara på frågor om fakturor samt ta emot och registrera beställningar. I arbetsuppgifterna ingår även att vara ett stöd för användarna av Riksarkivets Digitala forskarsal och webbutik.
KvalifikationerVi söker dig som är glad och utåtriktad. Arbetet kräver mycket hög grad av servicekänsla, gott omdöme och god datorvana. Du ska kunna uttrycka dig väl på svenska och bör ha goda kunskaper i engelska. Du har god samarbetsförmåga, är flexibel samt har förmåga att arbeta under intensiva förhållanden. Du trivs med varierande arbetsuppgifter och kan hantera olika typer av kundkontakter.
Du bör ha erfarenhet av kundservice, administration och försäljning. Det är meriterande om du har kunskaper inom släktforskning och kännedom om Riksarkivets arkivbestånd. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Tjänsten är placerad i Ramsele.
Riksarkivet tillämpar 6 månaders provanställning.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse., upphör: Riksarkivet tillämpar 6 månaders provanställning.
ErsättningMånadslön Riksarkivet tillämpar individuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-12-21
Ange följande referens när du ansöker: SVAR 14-2014/00051
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHelene Olofsson, Sektionschef 010-476 77 41
Facklig kontaktMikael Malmström, Saco 010-476 77 56
Joakim Sandström, ST 010-476 77 44
FöretagRiksarkivet
AdressRiksarkivet
Box 125 41
10229 Stockholm
Kontorsadress10229 Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2083921
Observera att sista ansökningsdag har passerat.