Resurskoordinator till Swedavia
Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Vi är alltid vakna, dygnet runt årets alla dagar. Det är här resan börjar. Swedavia vill göra mötet mellan människor enkelt och vi vill göra stora avstånd små. Vi bidrar till den tillgänglighet som Sverige behöver för att underlätta resande, affärer och möten. Via våra flygplatser kommer Sverige ut i världen och världen till Sverige. Vi vill att människor ska flyga med gott samvete och därför tar vi sikte på att vara världsledande i hållbarhet och på att driva klimatsmarta flygplatser.
Swedavia är inne i ett utvecklingsskede med stort fokus på nybyggnation och kommer i närtid att investera 15 miljarder kronor i byggnader och infrastruktur på våra flygplatser. Från och med 1 januari har Swedavia en ny gemensam organisation för genomförande av stora projekt där utvecklingsprogrammen, med syfte att öka kapacitet, på Arlanda, Landvetter, Bromma och inom Real Estate samt stödfunktioner för dessa samlas. Den nya organisationen Swedavia Stora Projekt, bidrar med ökad genomförandeförmåga i Swedavias utvecklingsprogram och skapar rätt förutsättningar att driva och utveckla verksamheten.
Swedavia tar varje år in ett stort antal externa konsulter för att klara behovet av kompetenser och resurser. Resurskontoret är en del av Swedavia Stora Projekt och har som uppgift att stödja alla Swedavias tio flygplatser och koncernfunktioner när det finns behov av externa konsulter. Nu har du möjligheten att vara med och utveckla våra flygplatser till nya höjder då vi behöver förstärka vårt team med en Resurskoordinator.
Publiceringsdatum2018-02-14Om tjänstenI rollen som Resurskoordinator bistår du projektledarna i att tillsätta resurser för deras projekt och har daglig kontakt med våra ramavtalsleverantörer, kandidater, kunder och inköp för att säkerställa leverans och att våra ramavtal följs. I arbetsuppgifterna ingår att skriva kravspecifikationer, skicka ut förfrågningar till våra ramavtalsleverantörer, bedöma och förmedla svaren samt tillhörande administration. Du behöver trivas i att arbeta i ett högt tempo då stora delar av vårt arbete är tidskritiskt och mot deadline, vilket periodvis kan innebära en hög arbetsbelastning. Hos oss händer det mycket nytt så även om huvudfokus kommer att ligga på Arlanda så kan arbetet komma att innefatta även att andra flygplatser, avdelningar, typer av förfrågningar, leverantörer eller arbetsuppgifter.
Swedavia står inför många stimulerande utmaningar framöver och vår förväntan är att du deltar aktivt i ett team för att lösa arbetsuppgifterna tillsammans med övriga kollegor. Det viktigaste hos oss är att kunderna får en snabb, effektiv och bra service så därför söker vi dig som har erfarenhet av en koordinerande roll med betydande kund- och leverantörskontakt.
Om dig
Som person är du lyhörd och van att samarbeta med många olika intressenter, men det är även viktigt att du kan arbeta självständigt. Du inger förtroende och bygger starka relationer, såväl internt som externt och du trivs i en serviceinriktad roll. Du har ett naturligt sinne för ordning och struktur då en stor del av jobbet en administrativ förmåga som har koll på detaljerna för många parallella uppdrag samtidigt. Du gillar ett högt tempo och att jobba mot deadlines allt för att möta kundens behov.
Du har kanske erfarenhet av bygg- eller teknikkonsultbranschen, eller har arbetat som projektkoordinator, rekryteringsassistent, bemanningskoordinator, eller liknande. Om du har en utbildning inom personaladministration, eller på annat sätt erfarenhet av HR frågor och vana att bedöma färdigheter och personligheter är det en merit. Detta då del av arbetet innebär att arbeta med att förtydliga behovsbilder i dialog med våra kunder.
Du kommer att trivas hos oss om du gillar att ha koll på detaljer, hoppa mellan olika frågeställningar, tycker checklistor är fantastiskt och kluriga frågor som du inte vet svaret på är roliga utmaningar att lösa.
Om anställningen
Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med tillsättning senast i maj. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Uppdraget är till en början på 6 månader, men för rätt person finns det stor chans till förlängning eller anställning hos kund.
Placeringsort: Stockholm Arlanda Airport. Du bör ha möjlighet att vid behov även åka till Bromma Stockholm Airport.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.
Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervjun får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Karolina Mats,
karolina.mats@adecco.seVälkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKarolina Mats
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Dragarbrunnsgatan 42
75320 UPPSALA
KontorsadressDragarbrunnsgatan 42
Jobbnummer 3963642
Observera att sista ansökningsdag har passerat.