Resultatenhetschef Arbetslinjen
Täby Kommun, *Ledning LSS egen regi / Sjukvårdschefsjobb / Täby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Täby,
Vallentuna,
Upplands Väsby,
Danderyd,
Sollentuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Täby Kommun, *Ledning LSS egen regi i Täby Täby kommun är en av Stockholmregionens snabbast växande kommuner, nära både centrala Stockholm och Arlanda. Inom tio år har Täby vuxit från dagens drygt 70 000 invånare till 90 000 och år 2040 beräknas finnas 20 000 nya arbetstillfällen. Just nu förbättras kollektivtrafiken och vägarna, på sikt kommer Roslagsbanan att förlängas till city via Odenplan. Hög kvalité i välfärden och möjlighet för invånare att välja bland annat skola och omsorg är en del av kommunens signum. Tycker du att det låter spännande att vara en del av utvecklingen?
Utförarenheten funktionsnedsättning, LSS består av 10 små och stora dagliga verksamheter, 10 gruppbostäder och 4 servicebostäder. Just nu så söker vi en resultatenhetschef till Arbetslinjen.
Publiceringsdatum2018-09-11ArbetsuppgifterÄr du en erfaren ledare som är sugen på ett nytt spännande uppdrag?
Gilla du att arbeta med ständiga förbättringar utifrån tydliga mål och kvalitetsfokus?
Vill du vara del i vår utveckling som styr mot framtidens dagliga verksamhet?
I så fall kan det vara dig vi söker!
Du som chef ska leda och utveckla verksamheterna mot ständigt bättre kvalitet. Du skapar förutsättningar för en god arbetsmiljö genom ett kommunikativt ledarskap, där du sätter brukare och medarbetare i fokus. Du har ett kvalitetstänkande där du ser medarbetarnas delaktighet i ständiga förbättringar som en utmaning. Du har budget-, personal-, arbetsmiljö- och verksamhetsansvar för ca 20 medarbetare. Du kommer att ha ansvar för Daglig verksamhet på Arbetslinjen, Fritid för de som bor i våra verksamheter och IPS. Arbetslinjen består av flera verksamheter; Hunddagis, Sländan, Arninge dv, Pyramiden och Redaktionen
Du är underställd områdeschef. Tillsammans med dina chefskollegor ingår du i ledningsgruppen.
Arbetstiden förläggs företrädesvis under dagtid. Men visst arbete kan ibland förläggas på kvällstid.
KvalifikationerDu har högskoleutbildning, socionom eller motsvarande högskoleutbildning som är godkänd för att driva verksamhet inom funktionsnedsättningsområdet.
Du har goda kunskaper inom offentlig ekonomi och förstår behovet av att driva verksamhet i ekonomisk balans. Du arbetar mål- och resultatinriktat.
Erfarenhet och dokumenterade kunskaper om socialdokumentation är ett krav.
Du har god omvärldskunskap och följer utvecklingen inom området. Vi deltar tillsammans med Storstockholms kommuner i Forum Carpe.
Du har minst 2 års chefserfarenhet inom likvärdig verksamhet och kunskap inom arbetsrätt. Du har en god samarbetsförmåga, kunskap i att leda, engagera och motivera dina medarbetare samt att du är en tydlig kommunikatör. Eftersom du leder flera verksamheter på egen hand är det också viktigt att du har en helhetssyn och att du är självgående i ditt arbete. . Du har förmåga till gott samarbete både internt och externt. Du är en god organisatör och är strukturerad i ditt arbetssätt.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet, initiativförmåga och handlingskraft.
Självklart arbetar du idag i olika IT-system. Inom vår verksamhet arbetar vi bl. a i Combine, time-care och i stratsys.
Det är en fördel om du har B- körkort och egen bil.
ÖVRIGT
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2019-01-07 Tillträde kan diskuteras, vi ser gärna att du kan komma tidigare.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-09-24
Ange följande referens när du ansöker: A811712
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLinus Rahm 08 55 55 95 58
Camilla Wass 08 55 55 72 51
FöretagTäby Kommun, *Ledning LSS egen regi
AdressTäby Kommun, *Ledning LSS egen regi
Esplanaden 3
18380 TÄBY
KontorsadressEsplanaden 3 TÄBY
Jobbnummer 4340320
Observera att sista ansökningsdag har passerat.