Reservdelskoordinator till Rydahls AB
Poolia Office Professionals AB / Säljarjobb / Stockholm
2016-11-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Reservdelskoordinator till Rydahls AB" (publicerad 2017-01-12) ⬅️
Visa alla säljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Poolia Office Professionals AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Huddinge eller i
hela Sverige Presentation
Under sina hundra år i branschen har Rydahls byggt upp en unik erfarenhet/kompetens. Bolaget ingår idag i koncernen OEM International AB.
Rydahls är specialister på bromssystem till tunga fordon och maskiner, broms- och friktionslösningar inom tillverkande industri, reservdelar till lastbilar, bussar, tunga släp och trailer. De erbjuder skräddarsydda lösningar och ett mycket omfattande sortiment av broms- och reservdelar samt friktionsmaterial.
Rydahls säljer enbart produkter i världsklass, noggrant utvalda enligt konceptet "Selected by Rydahls". De lovar dig reservdelar och service i kvadrat. De vill mer, helt enkelt!
Tjänsten är en tillsvidareanställning och tillhör affärsområdet Reservdelar med placering i Spånga. Urval och intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan redan idag!
Publiceringsdatum2016-11-01Dina arbetsuppgifterSom reservdelskoordinator på Rydahls servicecenter i Stockholm kommer du vara en viktig del av Rydahls och därför söker vi en person som inte är rädd för att ta i och ge det lilla extra när det krävs.
Din huvudsakliga uppgift är att vara den direkta länken mellan Rydahls och deras kunder. Den här tjänsten handlar om kundservice- och innesälj vilket innebär att ta hand om inkommande order och förfrågningar. Du följer också upp leveranser och sköter kontakten med Rydahls samarbetspartners.
En annan viktigt del i tjänsten är att du också aktivt bidrar till merförsäljning genom att proaktivt kontakta kunder, skriva offerter, följa upp, förhandla och komma till ett avslut.
Du skall finnas tillgänglig på servicecentret och har ansvaret för att sköta lagret, både ut- och inleverans samt ta hand om alla inkommande samtal i Stockholms-området och som en del i servicegruppen för hela Sverige. Det är också din uppgift att hålla dig uppdaterad om företagets produkter och ha en känsla för marknaden för att därmed kunna kundanpassa sortimentet. Till din hjälp har du både system-stöd (Jeeves), telefon, mail och engagerade kollegor runt om i landet.
Utbildning/erfarenhet
Vi ser att du som söker har minimum en gymnasial utbildning med inriktning mot fordon och/eller relevant arbetslivserfarenhet av liknade tjänst.
Då personligheten är viktigare än din bakgrund ser vi gärna att du som person är serviceinriktad, driven, självgående, utåtriktad, strukturerad och noggrann.
Tjänsten kräver att du talar och skriver svenska flytande, behärskar engelska och innehar goda IT- kunskaper samt att du har B-körkort. Du har ett intresse samt erfarenhet av fordon, arbetslivserfarenhet från verkstadsmiljö och försäljning är meriterade.
Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-11-30
Ange följande referens när du ansöker: 44761
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLisa Ruthberg
FöretagPoolia Office Professionals AB
AdressPoolia Office Professionals AB
Box 207
10124 Stockholm
KontorsadressBox 207, Stockholm
Jobbnummer 3129497
Observera att sista ansökningsdag har passerat.