Researcher/Säljassistent med känsla för människor
KeyMan AB / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos KeyMan AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Sollentuna,
Uppsala eller i
hela Sverige Tjänsten innebär många olika och varierande arbetsuppgifter. I dina arbetsuppgifter ingår att arbeta med både kund- och konsultavtal. Därför behöver du ha vana vid att hantera och förstå avtalstexter.
En av dina huvuduppgifter blir att sålla fram de bästa kandidaterna till våra kunders uppdrag. Du hjälper till att publicera förfrågningar i vår portal, går igenom offerter plus arbetar med urval och intervjuer av kandidaterna. Du kommer också att behöva searcha fram kandidater med hjälp av vårt stora nätverk, vår databas men även via sociala medier.
Du kommer också att vara behjälplig med vanligt förekommande administration runt uppdragen med bl.a. dokument- och filhantering, återkoppling till konsultbolagen och andra rutiner som ingår i våra processer.
Vi söker dig som brinner för att leverera hög service till kunder och medarbetare.
För att passa in hos oss och i rollen behöver du:
Ha några års arbetslivserfarenhet av företag som gör affärer med andra företag
Ha mycket god vana av att arbeta med dator.
Vara en erfaren användare av Microsoft Office-paketet och van att redigera större textmassor.
Ha erfarenhet av avtalshantering.
Tala och skriva svenska samt engelska obehindrat.
Viktiga personliga egenskaper:
Du är serviceinriktad, empatisk och gillar att arbeta i team.
Du är analytisk, kreativ, noggrann och ansvarskännande.
Du har lätt för att skapa förtroende hos andra människor via telefon och har en god verbal förmåga.
Du är effektiv, initiativtagande och driven med ett starkt mål- och resultatfokus.
Du är flexibel och har lätt att snabbt byta fokus efter behov.
Meriterande:
Erfarenhet av att själv skriva och följa upp offerter och avtal.
Erfarenhet från serviceyrke.
God telefonvana.
Erfarenhet av t.ex. konsultförsäljning/bemanning/rekrytering.
Erfarenhet av att själv hålla i referenstagningar och/eller kandidatintervjuer.
Erfarenhet av att själv göra urval av kandidater utifrån ett CV.
Erfarenhet av försäljning/prisförhandlingar.
Erfarenhet av leverantörskontakter
Brinner du också för att leverera högsta tänkbara service?
KeyMan grundades 1998 med fokus på att vara marknadens bästa mäklare av IT- och managementkonsulter. Idag är vi en av Sveriges ledande konsultmäklare med ett leverantörsnätverk bestående av 9.000 konsultbolag och över 70.000 konsulter. Våra kärnvärden Effektivitet, Nytänkande, Service och Kvalitet genomsyrar allt vi gör och vårt mål är att alltid överträffa våra kunders förväntningar
Vi har idag fem mycket erfarna konsultmäklare. Som Researcher/Säljassistent hos oss kommer du jobba i team med dessa personer och ges möjlighet till både personlig utveckling och många utmanande arbetsuppgifter.
Vi sitter i fräscha lokaler vid Hötorget i Stockholm. Vi erbjuder våra anställda flexibla arbetstider, friskvårdsbidrag och pensionssparande.
Publiceringsdatum2017-09-14ErsättningFast månadslön. Vi sitter i fräscha lokaler vid Hötorget i Stockholm. Vi erbjuder våra anställda flexibla arbetstider, friskvårdsbidrag och pensionssparande.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-10-14
Ange följande referens när du ansöker: Researcher/Säljassistent
KontaktMats Mårtensson
mats.martensson@keyman.seFöretagKeyMan AB
AdressKeyMan AB
Kungsgatan 44, 4tr
11135 Stockholm
KontorsadressKungsgatan 44 4TR
Jobbnummer 3697452
Observera att sista ansökningsdag har passerat.