Rekryterings- och konsultansvarig

Kontorsfixarna Väst AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kontorsfixarna Väst AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Kungsbacka eller i hela Sverige

Kontorsfixarna Skandinavien AB

Publiceringsdatum
2014-03-17

Om tjänsten
Har du erfarenhet från rekryterings-och bemanningsbranschen och söker ny utmaning i en spännande och expanderande verksamhet? Trivs du på en arbetsplats som präglas av driv, engagemang, målfokusering och teamkänsla? Då kan vi erbjuda dig ett varierande och utvecklande arbete, där du blir en viktig resurs i teamet!

Om företaget
Kontorsfixarna är ett av landets äldsta rekryterings- och bemanningsföretag. Vi är idag drygt 500 medarbetare och har regionala kontor runt om i landet. Rekrytering och bemanning sker till alla branscher och nivåer för både små och stora företag.
Kontorsfixarna är en erfaren HR-partner som har varit med att etablera bemannings- och rekryteringsbranschen i Sverige. Vi har drivits framåt av samma entreprenörsanda i över 25 år, och många av våra kunder har varit med oss under hela denna resa.

Dina arbetsuppgifter
Som rekryterings- och konsultransvarig kommer du att ansvara för både direktrekryteringar till kund och för konsultrekryteringar till vår egen bemanningsverksamhet. Du ansvarar för hela rekryteringsprocessen från start till mål samt har vid bemanningsuppdrag ansvar för dina egna konsulter som är uthyrda inom kontorsnära tjänster som exempelvis reception, administration, ekonomi och marknad. Du kommer att skapa annonser, hantera ansökningshandlingar, genomföra och boka intervjuer, testa kandidater, genomföra referenstagningar och väljer ut slutkandidater som skall presenteras för kunderna. I arbetet ingår en hel del kontakter mot kund och internt inom företaget. Tjänsten innebär resor i Göteborgsområdet och det förkommer representation kvällar och helger.

Kvalifikationer
Vi söker dig har en PA-utbildning eller motsvarande och minst fem års arbetslivserfarenhet, varav några år då du arbetat med rekrytering och/eller bemanning. Du har god människokännedom och förmågan att identifiera rätt person till rätt uppdrag. Du har lätt för att skapa förtroende för företaget och dig själv som person samt är en god relationsbyggare. Arbetet kräver att du kan uttrycka dig på ett ledigt och övertygande sätt i tal och skrift. Du har god datorvana och körkort.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi söker dig som är driven, utåtriktad, flexibel och handlingskraftig. Du brinner för rekrytering och för att skapa långsiktiga relationer med både kunder, konsulter och kandidater. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo, har förmågan att ta snabba beslut och kan prioritera dina arbetsuppgifter. Du är van vid att arbeta mot deadlines och levererar alltid med hög kvalitet och i tid. Som person är du strukturerad, effektiv, noggrann och är en kreativ problemlösare. Arbetet ställer stora krav på att du är självgående, målinriktad och har en naturlig känsla för service. Andra egenskaper vi värdesätter är prestigelöshet, humor och glimten i ögat.

Övrig information
Vi har våra lokaler i centrala Göteborg. Tjänsten är på heltid, tillsvidare med start snarast möjligt.
Låter detta intressant?
Skicka in din ansökan redan idag.
Rekryteringsprocessen påbörjas omgående.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-04-06
Ange följande referens när du ansöker: 1473
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Albo 031-711 98 00

Företag
Kontorsfixarna Väst AB

Adress
Kontorsfixarna Väst AB
Odinsgatan 6
41103 Göteborg

Jobbnummer
1809587

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kontorsfixarna Väst AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kontorsfixarna Väst AB: