Rekryterings- och bemanningsansvarig inom personlig assistans

Aleris Rehab Station Stockholm AB / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Aleris Rehab Station Stockholm AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Om Aleris Närsjukvård
Aleris Närsjukvård AB bedriver ASIH, sluten palliativ vård, Rehab Station, närakuter och basal hemsjukvård. Ett tydligt vårdkoncept med god samverkan möjliggör säkra vårdövergångar för våra patienter. Våra medarbetare drivs av stort engagemang och hög delaktighet.

På Aleris känner vi ett stort engagemang för det samhälle vi lever i och vill medverka till ett bättre, tryggare och friskare liv. De förändringar vår bransch genomgår innebär möjligheter för oss att tänka om och tänka nytt. Det gillar vi och det är något som vi tycker utmärker oss. Snabba beslut, flexibilitet och möjligheten att påverka och tänka i nya banor värderar vi högt. Du också?

Om Aleris Rehab Station

Vi söker en rekryterings- och bemanningsansvarig med placering på vårt kontor i Solna i natursköna Frösundavik, till vår verksamhet inom personlig assistans på Aleris Rehab Station Stockholm AB.

Som rekryterings- och bemanningsansvarig arbetar du direkt mot kunden och dennes personliga assistenter. Din kontakt med våra kunder är betydelsefull då vi lägger stor vikt på kundens önskemål om hur assistansen skall utformas.

Du kommer att arbeta tätt tillsammans med operativ chef som du rapporterar till, teamchefer, samordnare och administratör. Vi har också en Resurspool bestående av personliga assistenter som dygnet runt finns tillgängliga för våra kunder och assistenter. Det är denna Resurspool som du skulle bli ansvarig för.

I arbetet som rekryterings- och bemanningsansvarig ingår:

• vara behjälplig vid rekrytering av nya assistenter vilket inkluderar:

• annonsbearbetning i samråd med kund och ansvarig teamchef, uppläggning av annons och gallring av inkomna ansökningar, telefon- och fysiska intervjuer, referenstagning m.m.

• ansvar för bemanning och vakanstillsättning i samråd med samordnare, teamchef och operativ chef, både akutvakanser och planerade vakanser
• ansvar för schemaläggning för Resurspoolens assistenter
• kontakt med kunder, anhöriga och personliga assistenter
• ansvara för utvecklingen av vår Resurspool i samråd med operativ chef
• dagligt driftstöd vid behov kring administrativa uppgifter, såsom lägga beställningar, kvittohantering m.m.
• dagligt driftstöd vid behov kring praktiska uppgifter såsom inköp, leverera varor hem till kund m.m.
• m.m.

Publiceringsdatum
2024-07-17

Bakgrund
Du behöver ha minst 1-2 års erfarenhet av att ha arbetat med rekrytering och bemanning och det är starkt meriterande om du har erfarenhet inom området personlig assistans och har arbetat med rekrytering och bemanning, gärna inom en LSS- eller vårdverksamhet.

B-körkort samt körvana är meriterande.

Om dig

Vi tror att vår nästa stjärna inom denna roll kan känna igen sig i följande:

• Du är driven, initiativtagande, strukturerad, ansvarstagande och lösningsorienterad
• Du är stresstålig, har lätt för att samarbeta och är kommunikativ
• Du ska känna dig bekväm i en samordnande roll och trivas med att vara "spindeln i nätet".
• Lyhörd och serviceinriktad är också egenskaper som beskriver dig.

Det är av stor vikt att du kan:

• arbeta både självständigt och i team
• trivs med att det periodvis är högt tempo.

Vi lägger också stor vikt på personlig lämplighet och mognad.

Dina arbetstider kommer vara förlagda under dagtid måndag-fredag.

Vi erbjuder

• Trevliga medarbetare och kollegor
• Natursköna omgivningar med goda möjligheter till både promenader och bad i vackra Hagaparken på lunchen
• Tillgång till gym i huset innan och efter kontorstid
• Tillgång till bil
• Friskvårdsbidrag
• Förmånsportal
• Kollektivavtal
• Individuell lönesättning

Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning

Arbetstider: Dagtid måndag-fredag

Tillträde: Enligt överenskommelse

Ansökan och kontakt

Vi hoppas att du tycker att det låter spännande och att du är nyfiken på att veta mer om oss. Ansök genom att fylla i formuläret nedan. Sista ansökningsdag är 2024-08-17 men i och med att vi löpande gör urval rekommenderar vi dig att ansöka redan nu. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta operativ chef Sara Ternedal på: 08-555 44 098 eller sara.ternedal@aleris.se

Varmt välkommen med din ansökan!

• --------------------------------------------------------

I denna rekrytering har vi gjort ett aktivt val av annonsering och rekryteringsstöd och undanber oss vänligt men bestämt kontakt från rekryterings- eller annonseringsbolag.

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-08-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Aleris Rehab Station Stockholm AB (org.nr 556284-9421)

Arbetsplats
Aleris Rehab Station - Assistans

Jobbnummer
8804759

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Aleris Rehab Station Stockholm AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Aleris Rehab Station Stockholm AB: