Rekrytering av Ekonomiansvarig/Office Manager till advokatfirma

Avanzera AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vårt uppdrag:
Till vår kund som är en svensk-internationell advokatfirma söker vi nu en Ekonomiansvarig/Office Manager för en tillsvidareanställning med ungefärlig start efter årsskiftet 2018/2019. Tjänsten är en kombinerad roll med huvudansvaret för företagets redovisning, som idag ligger hos en redovisningsbyrå, men det ingår även övrig administration samt ansvar för kontoret.Tjänsten är på heltid och arbetsplatsen ligger i fina lokaler centralt i Stockholm. Man är totalt 9 st medarbetare på företaget och man har både svenska och internationella klienter. Juristerna biträder såväl större bolag och multinationella koncerner, som små och medelstora företag samt privatpersoner.

Arbetsuppgifter:
Du kommer att arbeta brett inom ekonomi och administration samt ha ansvar för att allt fungerar väl på kontoret.
Huvudsakliga ansvarsområden är;
• Löpande bokföring
• Fakturering
• Betalningar/påminnelser
• Banktransaktioner
• Utlägg/reseräkningar
• Hyresavtal, leasingavtal samt inventarier
• Uppdatering av klientregister
• Löner, pensioner, försäkringar och övrig personalvård
• Viss assitans till juristerna, som t ex beställning av resor, utbildningar m.m
• Övriga kontorsgöromål


Din bakgrund:
Vi ser gärna att du har arbetat i en liknande roll och har ett par års erfarenhet av redovisning. Du tycker om att arbeta med ekonomirelaterade uppgifter men även brett inom administration och ha en klassisk "spindeln i nätet" roll. Du har ordningssinne och har lätt för att samarbeta samt van vid att arbeta proaktivt. Du är systemvan och behärskar hela Officepaketet väl och har du erfarenhet av affärssystemet Visma Administration är det en fördel. Goda kunskaper i svenska och engelska krävs för att lyckas och trivas i rollen samt har du kunskaper i franska är det meriterande.

Bemanning med personligt engagemang:
Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på www.avanzera.se eller www.facebook.com/Avanzera

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-10-03

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-07
Ange följande referens när du ansöker: 1105
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helena Elvin Guillemain 08-54528305

Företag
Avanzera AB

Adress
Avanzera AB
Box 853
10137 Stockholm

Kontorsadress
Box 853

Jobbnummer
4382723

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera AB: