Rekryterare till framgångsrikt bank- och försäkringsbolag
Bravura / Administratörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.
Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.
Publiceringsdatum2014-11-06FöretagetFöretaget är ett bank- och försäkringsbolag som är verksamma i hela Sverige. Företaget består av drygt 20 försäkringsbolag och har dotterbolag inom bland annat sak-, liv- och fondförsäkring samt bank och djurförsäkring. Företaget sätter höga mål och stöttar sina medarbetare för att nå dessa och lyckas i sitt arbetsliv. Atmosfären är varm och kamratlig. Det är en självklarhet att samarbeta och ställa upp för varandra.
I rollen som rekryterare arbetar du med att stötta organisationens chefer i rekryteringsarbetet för samtliga förekommande roller. Exempel på vanliga arbetsuppgifter är annonspublicering, CV-granskning, intervjuer, referenstagningar, utföra personlighetstester och övrig kandidathantering.
Som rekryterare blir du en del av vår kunds HR-avdelning som i övrigt består av personalchef, personaladministratör och HR-partners. I denna roll kommer du att ansvara för rekryteringar på flera skånska kontor med fokus på Helsingborg (placeringsort) och Malmö. Uppdraget är till en början på tre månader med eventuell förlängning. Tjänstegrad 75-100% efter överenskommelse.
Dina arbetsuppgifterI rollen som rekryterare arbetar du med att stötta organisationens chefer i rekryteringsarbetet för samtliga förekommande roller. Exempel på vanliga arbetsuppgifter är annonspublicering, CV-granskning, intervjuer, referenstagningar, utföra personlighetstester och övrig kandidathantering.
Som rekryterare blir du en del av vår kunds HR-avdelning som i övrigt består av personalchef, personaladministratör och HR-partners. I denna roll kommer du att ansvara för rekryteringar på flera skånska kontor med fokus på Helsingborg (placeringsort) och Malmö. Uppdraget är till en början på tre månader med eventuell förlängning. Tjänstegrad 75-100% efter överenskommelse.
Kvalifikationer• Akademisk utbildning inom PA/PAO alternativt företagsekonomi eller motsvarande
• Cirka 2-4 års erfarenhet av själständigt arbete med rekrytering
• Erfarenhet av att arbeta med hela rekryteringsprocesser med allt från kravspecifikationer till avtalsskrivning
• Erfarenhet av något verktyg för personlighetstester, t.ex. Garuda, OPQ eller liknande
• Körkort
Dina personliga egenskaperI denna roll söker vi dig med eget driv och förmåga att självständigt driva rekryteringsprocesser. Du behöver vara lyhörd och ha en god förmåga att sätta dig in i olika beställares behov och förutsättningar. Du är också strukturerad, ordningssam och har en god administrativ förmåga.
Övrig information:
Start: Januari (alternativt på deltid under december)
Plats: Helsingborg (dagsresor till andra skånska orter förekommer)
Lön: Fast lön enl. ök.
Kontakt: Bravura, tel. 040-6170550
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord:Rekryterare, rekryteringskonsult, personal, HR, ekonomi, PA, rekrytering, Helsingborg
Arbetstider och omfattningHeltid Visstidsanställning
ErsättningFast lön enl. ök.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-11-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMalin Bränd 08-40024050
malin.brand@bravura.seFöretagBravura
AdressBravura
Hornsbruksgatan 28
11734 1283
KontorsadressHornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2058817
Observera att sista ansökningsdag har passerat.