Registratorer till informationsförvaltning i Stockholm

Polismyndigheten - Norrmalm - Agnega / Administratörsjobb / Stockholm
2022-02-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Registratorer till informationsförvaltning i Stockholm" (publicerad 2022-08-22) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten - Norrmalm - Agnega i Stockholm, Eskilstuna eller i hela Sverige

Om arbetsplatsen
Polismyndighetens rättsavdelning består av ca 800 medarbetare. Allt ifrån att ge rättslig styrning och stöd till hela Polismyndigheten, handlägga skadestånds- och förvaltningsärenden, ansvara för Polismyndighetens författningssamling och andra styrdokument till att samordna ärenden om utlämnade av allmänna handlingar och ansvara för personuppgiftsbehandling.
Den breda variationen av arbetsuppgifter gör rättsavdelningen till en spännande och attraktiv arbetsplats. Vissa uppgifter är mycket verksamhetsnära medan andra fokuserar på utveckling tillsammans med andra avdelningar inom Polismyndigheten.
Rättsenheten i Region Stockholm består av en förvaltningsrättssektion, en rättstillämpningssektion och en informationsförvaltningssektion. Det är i den sist nämnda sektionen som registratur- och arkivfunktioner ingår. Registraturen är placerad på Kungsholmen samt i Flemingsberg och i Sollentuna.

Publiceringsdatum
2022-02-21

Dina arbetsuppgifter
Informationsförvaltning innebär ett ansvar för att styra, utveckla och följa upp verksamheten inom registratur, arkivfrågor och e-tjänster.
Som registrator är du ett viktigt verksamhetsstöd i Polismyndighetens hantering av allmänna handlingar. Du ansvarar för att upprätthålla en effektiv och rättssäker diarieföring och är van vid digitalt ärende- och dokumenthanteringssystem. Som registrator bedömer och hanterar du allmänna handlingar i enlighet med gällande bestämmelser. I rollen förväntas du tillsammans med övriga medarbetare ständigt kvalitetssäkra och förbättra diarieföringen av allmänna handlingar, samt med hjälp av din pedagogiska förmåga informera och stötta medarbetare i diarieföring i det allmänna diariet.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att:
• delta i postöppningen
• fördela inkommande post och e-post
• diarieföra handlingar
• söka fram ärenden till medarbetare inom Polismyndigheten
• stödja medarbetare internt med din kompetens
• agera på förfrågningar från allmänheten, försäkringsbolag, andra myndigheter och massmedia vid begäran om att få ut allmänna handlingar
• tillsammans med övriga medarbetare ständigt kvalitetssäkra och förbättra diarieföringen av allmänna handlingar
• informera och stötta medarbetare i diarieföring i allmänna diariet

Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
• gymnasieutbildning eller motsvarande
• för området relevant utbildning som exempelvis registratorsutbildning alternativt förvärvade erfarenheter som registrator som arbetsgivaren bedömer relevant
• mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• mycket god datorvana/använt datorn som huvudsakligt arbetsverktyg
• mycket god erfarenhet av IT-baserade ärende- och dokumenthanteringssystem
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
• tidigare erfarenhet av registratorsarbete inom offentlig förvaltning
• god vana i Officepaketet
• minst 2 års erfarenhet i rollen som registrator
• kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registratorsfunktionens ansvarsområden
• goda kunskaper i engelska i tal och skrift
• kunskap inom offentlighet och sekretesslagstiftning
Vi söker dig som gillar att arbeta såväl självständigt som i grupp. Att kunna axla rollen som registrator, i en arbetsmiljö som periodvis har hög arbetsbelastning, kräver att du har förmågan att prioritera och strukturera ditt arbete. Vidare förväntas du på egna initiativ inom givna ramar lösa de frågor som dyker upp och vi ser därför att du är lösningsorienterad.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Kontakt
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef: Teija Peltonen teija.peltonen@polisen.se
Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult: Isabelle Nyberg, isabelle.nyberg@polisen.se
Fackliga företrädare
SACO, Andreas Johansson, 0730841301. Polisförbundet, Sofia Ask, 010-563 87 10. Fackförbundet ST, Johan Gertz, 010-567 70 92. Seko Polisen, Karna Tillheden, 010-561 66 27.
Övrig information:
Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning
Arbetsort: Kungsholmen, Stockholm
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Så snart som möjligt, enligt överenskommelse
Funktion: Registrator
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Denna tjänst kräver svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.na@polisen.se senast den 27 februari 2022. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Märk din ansökan med ref.nr. A093.024/2022 i mailets ärendemening. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer ref.nr A093.024/2022 via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på www.polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Varmt välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-27

Adress
Polismyndigheten - Norrmalm - Agnega
Norra Agnegatan 33-37
11229 Stockholm

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)
Norra Agnegatan 33-37 (visa karta)
112 29  STOCKHOLM

Ansökan
E-post: jobb.na@polisen.se

Arbetsplats
Polismyndigheten - Norrmalm - Agnega

Jobbnummer
6362761

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten - Norrmalm - Agnega

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten - Norrmalm - Agnega: