Registrator till Upphandlingsmyndigheten
Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Solna
2025-09-16
Visa alla administratörsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2025-09-16Om tjänstenFör att förstärka funktionen för arkiv och registratur söker vi nu en erfaren registrator till Upphandlingsmyndigheten. Uppdraget syftar till att bland annat säkerställa den löpande hanteringen av registratur och diarieföring, vilket i sin tur frigör tid för myndighetens ordinarie arkivarie att påbörja arbetet med att uppdatera styrande dokument och rutiner inom området.
Förekommande arbetsuppgifter:
• Daglig postöppning, diarieföring, registrering och expediering
• Bevakning av officiell e-postlåda
• Aktläggning och arkivering av diarieförda handlingar och ärenden
• Kontakter med medarbetare och allmänhet om myndighetens handlingar och ärenden i enlighet med offentlighetsprincipen
• Framtagande av information om pågående och avslutade ärenden
• Ta fram statistik över pågående och avslutade ärenden.
Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start så snart som möjligt och beräknas pågå fram till och med årsskiftet. Arbetet utförs på plats på myndighetens kontor, Svetsarvägen 10 i Solna Business Park.
Du kommer att skriva på en sekretessförbindelse inför uppdragsstart.
Krav för tjänsten:
• Diplomerad registrator, registratorsutbildning på högskolenivå eller likvärdig utbildning. Alternativt gymnasium eller likvärdig utbildning samt ett (1) års arbetslivserfarenhet som registrator.
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Kunskap om dokument- och ärendehanteringssystem (exempelvis Public360, W3D3, Platina m.fl.)
• Kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registrators verksamhet och ansvar
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som i skrift.
För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM.
Beskrivning av upphandlingsmyndigheten
Upphandlingsmyndigheten är en myndighet som ger stöd till alla parter inblandade i offentliga affärer. Det gör vi genom att utveckla och förmedla kunskap, verktyg och metoder för offentlig upphandling samt statsstödsfrågor. Våra kunder är bland annat offentliga organisationer, företag samt ideella och idéburna organisationer.
Myndighetens uppdrag är att utveckla den goda offentliga affären, med fokus på hållbara, innovativa och effektiva upphandlingar. Vår vision är sunda offentliga affärer för en hållbar framtid. Upphandlingsmyndigheten består av cirka 70 anställda.
För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 2025-09-22.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco 's växel 010 - 173 73 00 eller e-post:
anki.arnquist@adecco.seHar du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via
info@adecco.seVälkommen med din ansökan!
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-09-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677),
https://www.adecco.com/sv-se Kontakt National Recruiter
Anki Arnquist
Anki.Arnquist@adecco.se Jobbnummer 9510489