Registrator till Stenungsunds kommun
Stenungsunds kommun, Kanslienheten / Administratörsjobb / Stenungsund
2020-02-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Registrator till Stenungsunds kommun" (publicerad 2020-11-06) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Stenungsund,
Orust,
Lilla Edet,
Tjörn,
Kungälv eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stenungsunds kommun, Kanslienheten i Stenungsund Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum.
Stenungsunds kommun är en expanderande kustkommun med ca 26 000 invånare, ett starkt näringsliv, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhet, öppenhet, delaktighet och insyn är kommunens ledord.
Kommunen är organiserad i en förvaltning med fyra sektorer. I sektor Stödfunktioner ingår bland annat ekonomi, personal, administration, kommunikation, service, digitalisering och specialister. Stödfunktionernas uppdrag är att underlätta och effektivisera för verksamheterna.
Som registrator arbetar du inom den administrativa funktionen där kansliet och överförmyndarenheten ingår och som tillhör sektor stödfunktioner. Kanslienheten är en stödfunktion vars ansvarområde spänner över alla sektorer och styrs av ett flertal författningar, regler och riktlinjer. Kansliets ansvarar för kvalificerad kommuncentral administration inom områdena dokument- och ärendehantering, kommunförsäkring, nämndadministrativt stöd, stöd till politiken och övrig administrativa stöd uppdrag. På kansliet arbetar 6 personer, kommunsekreterare/nämndsekreterare, försäkringsrådgivare, systemutvecklare, arkivarie och registrator.
Vår registrator ska under ca 5 månader även arbeta som nämndsekreterare då en av medarbetarna ska vara föräldraledig och därför behöver vi nu en person som på 50% kan arbeta som registrator.
Publiceringsdatum2020-02-13ArbetsuppgifterSom registrator har du både administrativa och verksamhetsstödjandearbetsuppgifter. Du kommer att arbeta med diarieföring och registrering av kommunens handlingar, expediering av beslut, utlämnande av allmänna handlingar och viss systemadministration inom kommunens ärende- och dokumenthanteringssystem, Evolution.
Dessutom ger du stöd och råd i frågor kopplade till dokumenthantering och utlämnande av handlingar. Även andra administrativa uppgifter kan förekomma.
Anställningsform: Visstidsanställning på 50% under perioden 2020-04-01-2020-08-31
KvalifikationerVi söker dig har ett stort intresse för hanteringen av allmänna handlingar. Du har en för tjänsten relevant högskoleutbildning eller annan erfarenhet som vi bedömer är likvärdig. Du har kännedom om lagstiftning som reglerar hantering av allmänna handlingar och det är önskvärt att du har arbetat som registrator eller arkivarie. Du har mycket god vana av att arbeta i Office-paketet och är i övrigt datorkunnig. Om du har erfarenhet av att arbeta i dokument- och ärendehanteringssystemet Evolution är detta meriterande.
Som person är du noggrann, strukturerad och har generellt god administrativ förmåga. Du trivs med att arbeta efter rutiner, riktlinjer och regler. Du är lösningsfokuserad, har god förmåga att arbeta båda med andra och självständigt. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, samt har god förmåga att snabbt överblicka skriftlig information för att kunna göra en kortfattad beskrivning som är sökbar.
ÖVRIGT
Intervjuer sker löpande under rekryteringsprocessen.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Deltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde 1 april eller enligt överenskommelse. Varmt välkommen med din ansökan!, upphör: 2020-08-31 .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-02-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStenungsunds kommun, Kanslienheten
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A933863".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Stenungsunds kommun (org.nr 212000-1298)
Arbetsplats Stenungsunds kommun, Kanslienheten
Jobbnummer 5096385
Observera att sista ansökningsdag har passerat.