Registrator till Stenungsunds kommun

Stenungsunds kommun, Kanslienheten / Administratörsjobb / Stenungsund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stenungsund, Orust, Lilla Edet, Tjörn, Kungälv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stenungsunds kommun, Kanslienheten i Stenungsund

Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum.

Stenungsunds kommun är en expanderande kustkommun med ca 26 700 invånare, ett starkt näringsliv, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhet, öppenhet, delaktighet och insyn är kommunens ledord.

Kommunen är organiserad i en förvaltning med fyra sektorer. I sektor Stödfunktioner ingår bland annat ekonomi, personal, administration, kommunikation, service, digitalisering och specialister. Stödfunktionernas uppdrag är att underlätta och effektivisera för verksamheterna.

Som registrator arbetar du inom den administrativa funktionen där kansliet och överförmyndarenheten ingår och som tillhör sektor stödfunktioner. Kanslienheten är en stödfunktion vars ansvarområde spänner över alla sektorer och styrs av ett flertal författningar, regler och riktlinjer. Kansliets ansvarar för kvalificerad kommuncentral administration inom områdena dokument- och ärendehantering, kommunförsäkring, nämndadministrativt stöd, stöd till politiken och övrig administrativa stöd uppdrag. På kansliet arbetar 6 personer, kommunsekreterare/nämndsekreterare, försäkringsrådgivare, systemutvecklare, arkivarie och registrator.

Vår registrator ska under ca 10 månader vara föräldraledig och därför behöver vi nu en person som kan arbeta som registrator under denna period.


Publiceringsdatum
2020-11-06

Arbetsuppgifter
Som registrator har du både administrativa och verksamhetsstödjande arbetsuppgifter. Du kommer arbeta med diarieföring och registrering av kommunens handlingar, expediering av beslut, utlämnande av allmänna handlingar och viss systemadministration inom kommunens ärende- och dokumenthanteringssystem, Evolution.
Dessutom ger du stöd och råd i frågor kopplade till dokumenthantering och utlämnande av handlingar. Även andra administrativa uppgifter förekommer.

Anställningsform: Visstidsanställning på 100% under perioden 2021-03-15-2022-01-25


Kvalifikationer
Vi söker dig har ett stort intresse för hanteringen av allmänna handlingar. Du har en för tjänsten relevant högskoleutbildning eller annan erfarenhet som vi bedömer är likvärdig. Du har kännedom om lagstiftning som reglerar hantering av allmänna handlingar och det är önskvärt att du har arbetat som registrator eller arkivarie. Du har mycket god vana av att arbeta i Office-paketet och är i övrigt datorkunnig. Om du har erfarenhet av att arbeta i dokument- och ärendehanteringssystemet Evolution är detta meriterande.

Som person är du noggrann, strukturerad och har generellt god administrativ förmåga. Du trivs med att arbeta efter rutiner, riktlinjer och regler. Du är lösningsfokuserad, har god förmåga att arbeta både med andra och självständigt. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, samt har god förmåga att snabbt överblicka skriftlig information för att kunna göra en kortfattad beskrivning som är sökbar. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och att du har egenskaper som passar in i arbetsgruppen.

ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde 15 mars 2021 eller enligt överenskommelse. Varmt välkommen med din ansökan!, upphör: 2022-01-25 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-11-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stenungsunds kommun, Kanslienheten

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A985075".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stenungsunds kommun (org.nr 212000-1298)

Arbetsplats
Stenungsunds kommun, Kanslienheten

Jobbnummer
5432280

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stenungsunds kommun, Kanslienheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stenungsunds kommun, Kanslienheten: