Registrator till Rättsavdelning, Informationsförvaltningen i Öre
Polismyndigheten, Rättsavdelningen / Administratörsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Rättsavdelningen i Örebro,
Eskilstuna,
Västerås,
Norrköping,
Karlstad eller i
hela Sverige Informationsförvaltningen har ansvar för att styra, utveckla och följa upp verksamheten inom registratur, ärendehantering, arkivfrågor och e-tjänster. Den faktiska hanteringen av handlingar genom diarieföring och i arkiv utförs främst inom rättsavdelningens regionala rättsenheter. Du kommer till en arbetsplats där det digitala arbetssättet är på frammarsch och IT-baserat arbete utgör en självklar del av vardagen.
Publiceringsdatum2017-12-27ArbetsuppgifterSom registrator är du ett viktigt verksamhetsstöd i Polismyndighetens hantering av allmänna handlingar. Du ansvarar för att upprätthålla en effektiv och rättssäker diarieföring och är van vid digital dokument- och ärendehantering. Som registrator bedömer och hanterar du allmänna handlingar i enlighet med regelverket och interna bestämmelser. Du deltar i postöppningen, fördelar inkommande post och e-post, diarieför handlingar m.fl. arbetsuppgifter inom informationsförvaltningens ansvarsområden. Du söker och plockar fram ärenden till medarbetare inom Polismyndigheten och det är till dig som allmänheten, försäkringsbolag, andra myndigheter, massmedia m.fl. vänder sig vid begäran om att få ut allmänna handlingar. Du gör sekretessbedömningar och lämnar ut allmänna handlingar. En viktig del i arbetet är att tillsammans med övriga medarbetare ständigt kvalitetssäkra och förbättra diarieföringen av allmänna handlingar och att informera och utbilda medarbetare i diarieföring i allmänna diariet.
Anställningen är på heltid, tillsvidare med placering i Örebro. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
KvalifikationerVi söker dig som har:
• eftergymnasial utbildning som myndigheten bedömer som relevant
• erfarenhet av att administrera ärenden inom offentlig förvaltning
• erfarenhet av att arbeta i diarieförings- och ärendehanteringssystem inom offentlig förvaltning
• god datavana
• goda kunskaper i engelska och svenska, både i tal och skrift
• kunskaper om Arkivlagen, PUL,
Tryckfrihetsförordningen, Förvaltningslagen, Offentlighets- och sekretesslagen
Det är meriterande om du har:
• erfarenhet av att ordna och förteckna arkiv, dokumenthantering och gallring
• erfarenhet av arkivförteckningssystem
• erfarenhet av Polisens IT-system Pär
• erfarenhet av utlämnande av allmänna handlingar både intern och externt
Arbetsuppgifterna ställer stora krav på att du är/har:
• serviceinriktad och kan arbeta självständigt såväl i team
• noggrann och strukturerande
• mycket god samarbetsförmåga
• ansvarsfull
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Om anställningen:
Placeringsort: Örebro
Dagtid flex
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-01-14
Ange följande referens när du ansöker: C16731/2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktInger Sjögreen 010-567 57 88
FöretagPolismyndigheten, Rättsavdelningen
AdressPolismyndigheten, Rättsavdelningen
Box 12256
10226 Stockholm
KontorsadressPolhemsgatan 30 10226 Stockholm
Jobbnummer 3876091
Observera att sista ansökningsdag har passerat.