Registrator och verksamhetsarkivarie med hög digital mognad

Sundbybergs kommun / Administratörsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sundbybergs kommun i Sundbyberg, Solna, Stockholm, Ekerö, Södertälje eller i hela Sverige

Du vill utveckla. Och bevara. Precis som vi.

Här på stadskansliet söker vi en registrator och verksamhetsarkivarie med hög digital mognad.

Sektorn stödjer kommunstyrelsen i dess uppdrag att leda, samordna och ha uppsikt över hela den kommunala verksamheten och i att driva på och följa upp genomförandet av kommunfullmäktiges beslut.

Tjänsten är placerad på stadskansliet som stödjer stadens myndigheter inom arkiv- och informationsförvaltning, registratur och sekretariatsfrågor. Stadskansliet arbetar också med allmänna val, kommunjuridik och överförmyndarfrågor och driver en rad utvecklingsprojekt samt förvaltar det stadsövergripande ärende- och dokumenthanteringssystemet med flera system.

Som registrator och verksamhetsarkivarie stödjer du flera av stadens myndigheter med sedvanliga registratorsuppgifter så som bedömning av inkommande handlingar, bevakning av myndighetsbrevlådor, postöppning, diarieföring och utlämnande av handlingar med tillhörande sekretessprövningar. Du är också delvis verksamhetsarkivarie och stödjer i den rollen berörda myndigheter. Du arbetar i ett team med registratorer och också i nära samarbete med stadens arkivarier och bidrar till en hög kvalitet och god ordning i förvaltningen av myndigheternas information.

Vi vill att du är utbildad inom arkiv- och informationsvetenskap eller annan lämplig utbildning och att du har goda kunskaper om de lagar och förordningar som styr myndigheters arbete med allmänna handlingar. Något års erfarenhet från arbete som registrator, systemförvaltare, arkivarie eller motsvarande, gärna i offentlig förvaltning, är önskvärt, men inte ett krav.

Som person är du noggrann och ansvarstagande och har en god förmåga att planera och driva arbetet löpande utifrån verksamhetens behov. Du kan snabbt analysera information och bedöma korrekt hantering. Du har hög digital mognad och är intresserad av att utveckla digitala arbetssätt. Du har en god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig enkelt och tydligt i tal och skrift på svenska.

Du trivs med löpande operativa uppgifter i kombination med visst utvecklingsarbete och kan hantera flera parallellt pågående processer.

Att samarbeta, ge god service, bidra till ett gott arbetsklimat och utveckla positiva relationer är självklart för dig.

Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast. Ansök senast den 21 januari 2024. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Intervjuer och urval sker löpande och vi kan komma att kalla till intervjuer innan ansökningsperioden går ut.

Anställningen innebär placering i säkerhetsklass. Ett krav för att få utföra samtliga uppgifter som normalt ingår i tjänsten är godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Fördjupad bakgrundskontroll kommer att genomföras som ett led i säkerhetsprövningen.

Välkommen med din ansökan!

Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sundbybergs kommun (org.nr 212000-0175), http://www.sundbyberg.se/

Arbetsplats
Sundbybergs stad

Kontakt
Avdelningschef stadskansliet
Ulrika Gunnarsson
ulrika.gunnarsson@sundbyberg.se
08-706 8086

Jobbnummer
8356179

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sundbybergs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sundbybergs kommun: