Ref.nr 45/08 Skånetrafiken söker Platschef till Kundcenter Krist

Region Skåne / Sjukvårdschefsjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Skåne i Kristianstad, Bromölla, Hässleholm, Östra Göinge, Hörby eller i hela Sverige

Skånetrafiken
Skånetrafiken är en förvaltning inom Region Skåne. Skånetrafiken har ansvaret för kollektivtrafiken i länet och för genomförandet av regionens investeringar i kollektivtrafikens infrastruktur. Trafiken utförs på entreprenad och bedrivs med ca 70 tåg, 850 bussar och 400 serviceresefordon. Antalet kunder är drygt 200 000 per dag och omsättningen ligger på ca 3,1 miljarder kronor. Antalet anställda är ca 220 varav ca 80 är placerade i Hässleholm (administration) och resterande i Malmö, Lund, Helsingborg och Kristianstad (främst kundinformation, försäljning, beställningsmottagning och färdtjänsthandläggning). Skånetrafiken arbetar efter värderingarna KundSkap, Skånenytta, Tillsammans, Glädje och Tydlighet.
Vi söker en platschef till vårt Kundcenter i Kristianstad. Tjänsten (ref.nr: 45/08) är en tillsvidareanställning på heltid, med tillträde snarast och placering i Kristianstad (Resecentrum).
Arbetsuppgifterna innebär att självständigt ansvara för och leda verksamheten vid Kundcenter Kristianstad. Kundcentrets huvudsakliga uppgift är att ge service åt våra kunder, vilket präglar det dagliga arbetet. Verksamheten omfattar försäljning av Skånetrafikens och Öresundsregionens olika biljetter samt information till kunder om tider, priser och resmöjligheter, både över disk och via telefon. I Kundcentrets uppdrag ingår vidare handläggning och uppföljning av reklamationer och kundsynpunkter samt administration av abonnemang.
Som platschef ansvarar du för enhetens budget och för att verksamheten drivs mot uppställda mål. Du har personalansvar för 10 medarbetare och rapporterar direkt till Kundservicechefen. Då verksamheten pågår även utanför kontorstid förekommer viss beredskapstjänstgöring.
Vi förväntar oss att du är en tydlig och lyhörd ledare med servicekänsla och väl utvecklad samarbetsförmåga. Du måste tycka om att arbeta i ett högt tempo och klara av att prioritera när så krävs. Du ska kunna leva upp till våra värderingar; KundSkap, Skånenytta, Tillsammans, Glädje och Tydlighet.
Vi ser gärna att du har högskoleutbildning, dock lägst gymnasiekompetens, och erfarenhet från arbete med service till kund. Vidare att du har ledarskapserfarenhet, dock är din personliga inställning till ledarskapet en tyngre vägande faktor i rekryteringen.
Skånetrafiken strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Mer information om tjänsten lämnas av kundservicechef Karin Borgman-Remse, telefon 0451-288625.
Vi vill att du ansöker online! För att se hur det fungerar klicka på texten på nästa rad:
http://cv.skane.jobb.se/guide.html . Behöver du ytterligare hjälp med registrering av CV och personligt brev kontakta oss på e-post: platsnytt@skane.se . Sänd inga ansökningar via e-post! Vi kan inte garantera att din ansökan kommer fram på grund av virusbekämpningen. Din ansökan skall vara oss tillhanda senast 2009-01-06.

Publiceringsdatum
2008-12-04

Arbetstider och omfattning
Heltid Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Företag
Region Skåne

Adress
Region Skåne

Jobbnummer
364500

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Skåne

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Skåne: