Redovisningsekonomer på heltid sökes till myndighet i Kristineha
Bemannia Kontor AB / Redovisningsekonomjobb / Kristinehamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Kristinehamn,
Storfors,
Nacka,
Degerfors,
Karlskoga eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bemannia Kontor AB i Kristinehamn,
Nacka,
Karlskoga,
Lekeberg,
Hammarö eller i
hela Sverige Har du utbildning inom ekonomi och minst tre års arbetslivserfarenhet som ekonom alternativt fem år arbetslivserfarenhet som ekonom? Vill du också arbeta på en stor myndighet? Då kanske vi har tjänsten för dig!
Om uppdraget
Vår kund är en stor myndighet som har till uppgift att förbättra arbetsmarknadens funktionssätt genom att effektivt sammanföra dem som söker arbete med dem som söker arbetskraft. Tidsperioden för uppdraget är mellan 2019-11-13 till och med 2020-02-29 med stor möjlighet till förläggning. Tjänsten är på heltid under kontorstid och kontoret är beläget centralt i Kristinehamn.
Publiceringsdatum2019-10-29ArbetsuppgifterSom Redovisningsekonom ingår det att vara ansvarig för arbete med årsbokslut, hålla deadlines, samordna och strukturera upp arbetet. Det ingår även att arbeta med att upprätta noter, arbeta med avstämningar och reda ut diffar, som berör årsbokslutet samt presentera BR och RR för interna intressenter. Vidare ingår det även inrapportering av årsbokslutet till ESV och Hermes, vara kontaktperson mot Riksrevisionen, vara en länk mellan ekonomistyrning och redovisning, analysera utfall samt ansvarig för att årsredovisningen blir klar och lämnas in i tid till berörda parter.
Kvalifikationer• Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) år arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom.
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
• Goda kunskaper i förekommande bokföringssystem (exempelvis Agresso, Raindance m.fl.).
• Konsulten ska ha arbetat med statlig redovisning
• Konsulten ska ha erfarenhet av att hålla ihop ett årsbokslut på en statlig myndighet och upprättat årsredovisningar
• Konsulten ska kunna upprätta den särskilda dokumentationen utgörs av utdrag ur myndighetens förslag till årsredovisning till ESV enligt 2 kap. 3 § förordningen (2000:605) om årsredovisning och budgetunderlag (FÅB)
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på
jobb@bemannia.se alternativt 08-84 53 00.
Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-11-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBemannia Kontor AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bemannia Kontor AB (org.nr 556633-5476),
https://www.bemannia.se Arbetsplats Bemannia
Jobbnummer 4891862
Observera att sista ansökningsdag har passerat.