Redovisningsekonom till e-Hälsomyndigheten i Kalmar

Novare Bemanning AB / Redovisningsekonomjobb / Kalmar
2025-09-23


Visa alla redovisningsekonomjobb i Kalmar, Mörbylånga, Borgholm, Nybro, Torsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Novare Bemanning AB i Kalmar, Karlskrona, Växjö, Kristianstad, Jönköping eller i hela Sverige

E-hälsomyndigheten är expertmyndighet för frågor som rör e-hälsa och har en central roll i den framväxande nationella digitala infrastrukturen för hälsodata. Myndigheten erbjuder också ett antal e-hälsotjänster och digitala lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård och socialtjänst. E-recepttjänsten och Covidbevis är de mest kända. E-hälsomyndigheten erbjuder dig ett spännande arbete med många utvecklingsmöjligheter på en arbetsplats i centrum för den nationella utvecklingen av e- hälsa. På myndigheten arbetar ungefär 350 personer totalt på två orter, Stockholm och Kalmar. Arbetsgivare: Novare Bemanning.

Är du redovisningsekonom med erfarenhet av statlig redovisning? Vill Toppen! Då har vi ett spännande uppdrag för dig! Just nu söker vi efter dig som vill arbeta som redovisningsekonom på e-Hälsomyndigheten i Kalmar.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!

Om uppdraget

Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Vi söker nu efter en redovisningsekonom till e-Hälsomyndigheten i Kalmar.

Myndighetens arbete med deras fritidskort har trätt i kraft och är nu i behov av extra stöttning för att hantera underlag för utbetalningar till föreningar. Du bland annat att arbeta med avstämningar, felsökningar, kundfakturering och betalningar. Du kommer att bli en del av ekonomi enheten som idag består av 18 medarbetare och en enhetschef.

Till denna roll söker vi dig som är kommunikativ och analytisk. Du har lätt för att samarbeta med andra och trivs i en roll där du ibland får agera expert.

Exempel på övergripande arbetsuppgifter

Arbete i ekonomisystem UNIT4 (Agresso)
Arbete med avstämningar, felsökningar och kontroller
Skapa rutiner och processer
Hantering av kundfakturering och automatiskt skapande av kundfaktura
Arbeta med betalningar och bankfiler
Arbeta med kundreskontra.

Krav för tjänsten

högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning inom aktuellt område samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom
goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
goda kunskaper i förekommande bokföringssystem (exempelvis Unit 4 ERP, Raindance, Visma m.fl.)
minst två (2) års erfarenhet av arbete hos statliga myndigheter
kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som i skrift.

Meriterande krav för tjänsten

minst två (2) års erfarenhet av arbete med Unit 4 Agresso inom de tre (3) senaste åren
minst två (2) års erfarenhet av kundfakturor och automatisk skapande av kundfakturor inom de tre (3) senaste åren
minst två (2) års erfarenhet av hantering av betalningar och bankfiler inom de tre (3) senaste åren
minst två (2) års erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra inom de tre (3) senaste åren.

Uppdragsperiod och omfattning

Uppdraget är på heltid med start 2025-10-06 och pågår tom 2026-04-05, med möjlighet till förlängning. Placeringsort är hos myndigheten i Kalmar, distansarbete efter ök. Resor i tjänsten kan förekomma.

Ansökan

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2025-09-30. Du är varmt välkommen!

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Olivia Campbell Lindén på olivia.campbell@novare.se

Hoppas vi ses!

Som konsult hos oss

Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.

När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid.

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-10-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Novare Bemanning AB (org.nr 556783-4782), https://novare.se/bemanning

Arbetsplats
Novare Bemanning

Jobbnummer
9521653

Prenumerera på jobb från Novare Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Novare Bemanning AB: